Er jeg bøsse, når jeg tænder på at se shemale porno?
Hej.
Jeg er er en dreng, som nogle gange ser porno og onanerer. Jeg tændte på at se shemale. Er jeg bøsse af den grund, at jeg tænder på shemale?
Håber I kan hjælpe.
B, 14 år

SVAR:
Hej B
Tak for din e-mail.
Normalt at tænde på at se sex
Menneskets seksuelle lyst er ret åben i forhold til forskellige retninger, specielt når man er teenager. Derfor er der ikke noget underligt ved, at du tænder på at se forskellige former for sex. Det afhænger også af, hvordan du har det socialt og generelt på det tidspunkt, hvor du ser porno.
Porno påvirker dig
Når du onanerer til en bestemt slags porno, bliver lysten til den form for sex stærkere. Derfor har du selv indflydelse på, i hvilken retning din seksuelle lyst skal gå. Shemale er en kunstig blanding af mænd og kvinder, og den form for sex er i familie med homoseksualitet. Hvis du vælger at se den slags porno, vil den kunne trække dig i en homoseksuel retning. Men det kommer også an på, hvordan du lever med andre mennesker i dagligdagen. Så du behøver ikke at se dig selv som bøsse, bare fordi du tænder på at se shemale porno.
Du læse artikler og svar til andre i vores tema om porno.
Porno giver et kunstigt billede af sex
Problemet med porno er, at den skaber en kunstig ide om sex. Vi kan let komme til at tro, at det vi ser er normalt. Porno er dog meget kunstigt, fordi det adskiller sex fra forelskelse og kærlighed. Derfor er porno en dårlig måde at udforske vores seksualitet på, fordi den isolerer os fra virkeligheden. Hvis vi på et tidspunkt gerne vil finde en kæreste, som vi kan dele vores sexliv med, er det derfor en dårlig idé at se porno. Det gør det nemlig sværere at sætte sex ind i et forhold til et rigtigt menneske.
Se også svar til andre her på hjemmesiden: Jeg er forvirret i min seksualitet efter at have set meget porno og Ser bøsseporno og får rejsning – er jeg så bøsse? De giver nogle svar, som du måske kan bruge.
Sex er en gave
Det sidstnævnte svar er skrevet ud fra en kristen tilgang. Som kristne tror vi på, at sex bliver bedst, når det praktiseres i et livslangt ægteskab mellem en mand og en kvinde. Jeg ved ikke, om du betragter dig selv som kristen, men uanset er det værd at overveje, hvad du gerne vil med dit sexliv. Det er en gave med mange muligheder for nærhed, men gaven kan også blive misbrugt. Porno gør sex til et overfladisk behov, som ikke stikker særligt dybt. Vi er mange, som har oplevet, at sex reserveret til ægteskabet kan give et fast forhold en dybde, som gør det til noget meget smukt og stærkt.
Opsøg gode venskaber
Som et alternativ til porno kan du prøve at koncentrere dig om dit forhold til andre mennesker – dvs. dine venner, din familie og måske en pige, som du synes er sød. Det er vigtigt, at vi har et godt forhold til dem, vi møder i vores hverdag og oplever nærvær i vores relation til dem. Det kan give os noget af den ægte nærhed, vi alle længes efter, og som vi ikke finder i porno.
Jeg vil ønske dig alt godt med at lære din seksualitet bedre at kende.
Bedste hilsener, Peter