Er jeg bøsse, når jeg får udløsning ved at drømme om drenge?
Hej. Jeg fik udløsning i nat, mens jeg sov. Kan tydelig huske min drøm, jeg drømte, at jeg sad i et tog sammen med mine venner (drenge)..
Vil det sige, at jeg er bøsse, siden at jeg får udløsning ved at drømme om drenge??
Eller er det normalt, at udløsningen kommer pludseligt, uanset hvad man drømmer om?
Jacob, 14 år

SVAR:
Kære Jakob
Du stiller et rigtig godt spørgsmål, som mange andre drenge også tænker over. Det er heldigvis sådan, at man slet ikke kan sige, at nogen er bøsse, fordi der sker sådan noget, som du skriver om.
Desuden er det meget svært at skelne, hvornår man får udløsning i løbet af en drøm. Ens tidsfornemmelse, når man sover, er meget ringe, så det er slet ikke sikkert, at du rent faktisk kom lige på det tidspunkt i drømmen, du oplever, du gjorde.
Desuden kan udløsning godt komme ret pludseligt, sådan som du skriver.
Der er altså slet ikke noget af det, du skriver, der får mig til at tænke, at du skulle være bøsse.
Ha' det godt!
Dr. Hoff