Er det ok som kristen at sidde nøgenmodel og bade nøgen?

Vis spørgsmål

Kære Adam og Eva. Jeg er en pige på 19 år. Jeg går i gymnasiet, og jeg har været kristen hele mit liv.

Mit spørgsmål er, om det er okay som kristen at være nøgenmodel for et malerhold? Personligt kan jeg ikke se noget problem i det, når man viser sin krop for professionelle malere.

Mit andet spørgsmål er, om det er okay at nøgenbade, altså at ligge nøgen på en strand, som kun er for kvinder, og er det okay at nøgenbade med drenge?

Hilsen M, 19 år

SVAR:

Kære M!

Du spørger, om det er ok som kristen at være nøgenmodel for et malerhold. Det er et spørgsmål, man kan gøre sig mange overvejelser om og også se forskelligt på som kristen. Jeg vil henvise til et svar, som tidligere er skrevet på siden: Er det i orden at være croquismodel som kristen?

Mht. at være nøgen sammen med andre kvinder synes jeg, det er i orden.

Mht. at nøgenbade med drenge synes jeg ikke, det er så god en idé. Drenge og unge mænd kan have nogle voldsomme reaktioner, som det egentlig ikke er okay at udsætte dem for.

Venlig hilsen
Tove Larsen