Er det normalt med så lidt forhud - skal jeg gå til lægen?

Vis spørgsmål

Hej. Jeg ved ikke, om jeg har for lidt forhud på min penis. Den er nemlig hele tiden trukket tilbage, så man kan se penishovedet, selv i slap tilstand.

Er det normalt? Eller skal jeg gå til lægen?

B

SVAR:

Hej B

Det kan være ganske normalt. For mange er det normalt, at forhuden det meste af tiden er trukket tilbage, så penishovedet er frit. Hvis du ikke har ondt, er der er ingen grund til at gå til lægen med det, da man formentlig ikke vil gøre noget ved det.

Hvis du er i stand til at trække forhuden fremover penishovedet, er der intet problem.

Hvis du ikke kan det og får ondt i penishovedet, skal du søge læge.

Mvh
Boje