Ene testikel stor - hvad er der galt?
Hej, jeg er 17 år og ved ikke, hvad der er galt med min ene testikel. Det er min højre, der er problemet, den er rigtig stor i forhold til den anden, men tænkte det evt kunne være fordi, jeg har for meget væske i den, fordi jeg har også ondt i min højre lyske og der har jeg fået af vide af en fysioterapeut, at der er for meget væske i min lyske?? Det kom også cirka samtidig det med min lyske og testikel og jeg har haft det, siden jeg var ca.12-13 år

SVAR:
Hej
Det lyder som om, at du har "hydrocele" eller "varicocele" i den ene pung. Det er hhv. "væske omkring testiklen" eller "åreknuder i pungen". Hvis du har haft det siden du var 12 år og du føler dig rask, er det meget tæt på at være helt sikkert noget "ikke farligt", men det er umuligt at være helt sikker på gennem mails.
Jeg mener, at det 99% sikkert ikke er noget, du skal bekymre dig over, men da jeg ikke har mulighed for at undersøge dig, er du nødt til at få din egen læge til det.....Hvis du ikke vil have, at dine forældre skal finde ud af det, kan du bare ringe og bestille en tid selv, men du bør informere dem.
Roland