Drømmer om sex med ældre kvinde - skal jeg sige det til kæresten?
Hej med dig. Håber du kan hjælpe mig. :-) Jeg er en mand på 30 år, der bor sammen med min kæreste, som jeg elsker overalt på jorden. Vi er lige flyttet i vores drømmehus og får et barn her om en måned.
Jeg har dog lyst til at prøve at have sex med en ældre kvinde på 40-55 år - og har haft lyst til det i flere år. Jeg prøvede det, dengang jeg var single, og det var bare for dejligt.
Jeg tænker på det hver dag, men vil ikke sige det til hende. Jeg har heller aldrig sagt, at jeg har prøvet det.
Hvordan får jeg det sagt på den bedste måde, eller skal jeg helt lade være?? Jeg vil jo ikke miste hende. Hvis jeg siger det til hende, er det vigtigt, at jeg også får sagt, at der jo er stor forskel på kærlighed og sex. Jeg har bare en fantasi som så mange andre :-). Har læst på nettet, at det er meget normalt, at yngre fyre er til modne kvinder.
Hvis du skal vide mere for at svare, så bare spørg.
På forhånd tak.
A 30 år

SVAR:
Kære A
Der er stor forskel på kærlighed og sex! Siger du.
Hvad mon hun tænker som kvinde?
Problemet er bare, at rigtig mange kvinder IKKE synes det. For rigtig mange mennesker er det sådan, at hvis man er i et fast forhold, så vil man også have, at den anden er tro.
Prøv at spørge dig selv, om det vil være i orden, at din kæreste prøvede sex med en mand på 40 – 55 år. Ville det være i orden for dig? Hvad nu, hvis hun tænder på at prøve sex med en anden mand, mens hun er gravid?
Tryghed er et væsentligt fundament i et parforhold
Jeg tror, man sætter noget meget væsentligt på spil i et parforhold, hvis man begynder at overveje det, du overvejer. Hvad nu, hvis du bliver forelsket i en ældre kvinde? Det er der jo også nogle, der gør. Hvad nu hvis du får lyst til mere? Eller andet? Så er det vel også i orden?
Jeg tror, at du kan komme til at sætte trygheden over styr, også selvom du bare siger det til hende. Måske hun så begynder at gå og tvivle på, hvor du er, og hvad du vil.
Man kan ikke få alt….
Det er forholdsvis velkendt, at vi mennesker kan have forskellige lyster. Ikke bare seksuelt, men også på andre områder. Jeg tror, det er vigtigt at gøre sig det klart, at det ikke er alt, man kan få eller alt, der er gavnligt for én. Vi lever i en tid, hvor vi ikke så gerne vil møde grænser eller se i øjnene, at ikke alt måske er sundt for os.
Jeg forestiller mig, at din kæreste vil blive såret, hvis du siger det til hende eller gør det. Jeg forestiller mig, at hun vil føle, du forråder hende både som kæreste, men også som kommende mor. OGSÅ selvom du mener, det bare er sex. Du skal sætte dig ind i, hvordan det mon opleves for hende.
Jeg ved ikke, om dette lige nu også har noget at gøre med det, at hun er gravid. Måske har hun mindre lyst. Måske er hun mindre tiltrækkende. Men her må du tænke på, hvor vigtigt det er, at du stiller op og tager det ansvar, det er at være en del af denne periode. Det er en forholdsvis kort periode af jeres liv. Jeg forestiller mig, at du netop i sådan en periode kan forvolde megen sorg og bekymring.
Men hvad kan du så få?
Jeg vil råde dig til at tænke på det, du er glad for i jeres forhold. Hvad er godt ved jeres seksualitet? Hvad er du glad for, når du er sammen med din kæreste?
Hvordan er jeres sex, når det er godt?
Hvilke fantasier har du omkring din kæreste og den sex, I har sammen? Har du udtrykt disse fantasier?
Seksualitet er noget, der skal udvikles. Den samme form for sex bliver kedeligt i længden. Måske I sammen trænger til at udforske jeres seksualitet. Måske det netop er nu, du skal overveje, hvordan netop I kan udvikle denne del sammen.
Læs evt. også her:
Vejen til god sex
Utroskab
Jeg håber du kan bruge mine svar.
Venlig Hilsen
Steen Kruse