Dreng på 11 år - er min brystudvikling normal?

Vis spørgsmål

Hejsa, jeg er en 11-årig dreng, som er kommet rimelig hurtigt i puberteten. Jeg har hår på dilleren, og har hår under armene.

Mit problem er, at jeg tror, jeg (eller min krop) er ved at udvikle bryster!

Jeg ved godt, at drenge i puberteten får midlertidigt bryster, men har haft det her i snart halvandet år.

Mit ene bryst blev normal størrelse for 2 måneder siden. Hvor blev jeg glad, håbede det andet også endelig ville blive normalt, men nej. Nu er jeg helt vildt øm i venstre bryst. Kun det venstre, og det er hævet.

Er det normalt? Vær sød at hjælpe mig.

SVAR:

Hej

Det aller mest almindelige vil være, at det sidste også snart bliver uømt. Ellers må du tale med dine forældre om det.

Roland