Dreng 12 år - hvordan snakker man med piger?
Hej, jeg er en dreng på 12 år. I min klasse er det meget delt op mellem drenge og piger. Derfor kender jeg ikke pigerne særligt godt. Jeg kunne godt tænke mig at lære dem bedre at kende, men det er svært, når jeg ikke ved, hvad de interesserer sig for. Derfor vil jeg bare høre nogle råd, til hvordan jeg skal lære dem at kende.
Dreng, 12 år

SVAR:
Kære dreng på 12
Ja, hvordan kommer du til at snakke med de piger? Det er et godt spørgsmål... Mit råd er, at du tager første skridt i forhold til at vise, at du gerne vil snakke med dem. Du kunne f. eks. sætte dig hen til dem i et frikvarter, spørge til dem mv. Du kan eventuelt starte med at fortælle noget, du har oplevet eller spørge, om de har lavet deres dansk stil eller noget helt andet. Jeg tror hurtigt, at du får en fornemmelse af, hvad der interesserer pigerne, hvis du bruger lidt tid med dem...
Jeg vil egentlig bare opmuntre dig til at springe ud i det. Det kræver måske lidt mod at være den første dreng, som går hen til pigerne, men jeg kunne forestille mig, at pigerne vil synes, at det kunne være rigtig hyggeligt at snakke med dig og de andre drenge. Det kan give nye ting til fællesskabet i klassen eller klubben og give en masse sjov på tværs af pige- og drengegrupperne.
Jeg sætter lige et par links ind, du kan læse og måske bruge til noget.
Gode venner
Pigevenner og drengevenner
Tak for dit brev, håber du kan bruge mit svar!
Venlig hilsen Katrine