Den, som ikke bliver elsket – kan I hjælpe?
Hej, har et problem, som jeg rigtig gerne vil skilles af med. Har to store brødre, som er nogenlunde overbeskyttede overfor mig – bare for at sige det lige ud (JEG MÅ INTET), må ikke skrive med drenge, må ikke have en kæreste og er ikke engang sikker på, om jeg må have nogen drengevenner!
Nå, men pga det har jeg aldrig haft noget med en dreng at gøre og bor i en lille by, så alle drengene i min by har kendskab til mine brødre og er venner med dem, så selvfølgelig tør ingen at snakke med mig pga. mine brødre.
Jeg har været forelsket i min brors gamle bedsteven, siden jeg var 8-9 år gammel og er 14 år nu! Han går på min skole, der er kun 1 års forskel mellem os, og når jeg ser ham, får jeg en god følelse i maven. Men han vil sikkert ikke snakke med mig eller noget, fordi jeg har mine brødre. Men ved ikke, om han er interesseret eller ej! For når jeg ser ham, smiler han med sine øjne, og da jeg var i 11-12 års alderen, plejede vi at snakke sammen osv, men nu er det slet ikke sådan. Har aldrig sagt hej til ham, når jeg ser ham og har virkelig prøvet at komme videre med at tænke på andre, men det er bare ikke det samme og ville virkelig ønske, at jeg kunne finde en kæreste, men så længe jeg har mine brødre, sker det aldrig!
Og mine forældre er også ret troende, så de synes heller ikke om det :'( Det gør så meget ondt at tænke, at du elsker en, og vedkommende ikke elsker dig tilbage!
Håber I kan hjælpe.
Hilsen pige, 14 år :(..

SVAR:
Kære pige
Det lyder da ikke spor rart at have sådan to bodyguards, der holder øje med alt, hvad du laver. Jeg tænker, at de selvfølgelig gør det for at beskytte dig, men at det, du beskriver, er ret overbeskyttende.
Hvad fylder mest?
Jeg er dog lidt i tvivl om, hvad det er, der fylder mest for dig, og du må derfor meget gerne svare på mine spørgsmål, hvis du har lyst, så jeg kan give dig et mere fyldestgørende svar.
• Du har valgt overskriften “Den som ikke bliver elsket”. Er det i virkeligheden det, der fylder hos dig, at du ikke føler dig elsket, men kun overvåget? Er det din længsel efter at blive elsket, som gør, at du gerne vil have en kæreste? Du trænger måske til, at andre ser på dig som dig og ikke “bare” lillesøsteren?
• Du skriver, at dine forældre er ret troende, og du mener, at det er det, der står i vejen for, om du kan få en drengeven og/eller kæreste. Er du selv personlig kristen? Er det troen, der volder dig vanskeligheder? Eller er det dine forældres tro/deres holdning til, hvad du må ikke må, som gør det svært?
Nogle gange kan de ting, som synes umulige at opnå, være dem, der gør virkelig ondt. Tænk mine spørgsmål igennem og mærk efter, hvad det er, der fylder mest for dig. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at du måske i virkeligheden trænger til at mærke, at du er god nok, som den du er.
Prøv at tale med dine forældre
Jeg tror også, du har brug for at finde ud af, hvorfor dine brødre og forældre handler, som de gør. Måske de slet ikke er klar over, hvordan du føler det? Var det en mulighed for dig at sætte dig ned og snakke med dine forældre om nogle af de ting, der fylder for dig, eller måske skrive et brev til dem? Jeg tror, de elsker dig højt og vil dig det bedste. Din opgave er måske at få dem til at se, at lige nu er det ikke spor rart at være dig. Hjælp dem til at hjælpe dig.
Læs mere
Jeg har fundet lidt forskellige artikler og svar til andre om venskaber og forelskelse:
Gode venner
Pigevenner og drengevenner
Kærlighed og forelskelse
Hvordan kan jeg vide om han virkelig godt kan lide mig?
Den eneste ene
Håber, du kan bruge noget af det, jeg skriver.
Skriv endelig tilbage!
De kærligste hilsner
Vivian