Brunt udflåd og lugt efter kirurgisk abort - hvordan undgå det?
Hej
Jeg har et spørgsmål. Det skal lige siges, jeg fik foretaget en kirurgisk abort for 3 måneder side. Jeg har en fast kæreste.
Jeg får tit noget brunt i mine trusser, og det lugter rigtig meget. Ellers får jeg også noget hvidt slim dagligt, og det lugter også meget, og imens min kæreste og jeg dyrker sex, kommer der en ulækker lugt. Mit spørgsmål er, hvordan undgår jeg det i trusserne, og hvordan undgår jeg den lugt?
Hilsen E, 19 år

SVAR:
Kære E
Når man har fået kirurgisk abort, kan det godt bløde lang tid efter, men 3 måneder er lang tid. Det, du beskriver, lyder mere som noget, der hedder bakteriel vaginose, som er en tilstand, der ikke nødvendigvis har nogen årsag, men som man kan få, hvis man fx har hyppige samlejer eller partnerskifte - lugten bliver mere udtalt ifm samleje pga sædens indhold af base (altså er sæden mindre sur, end den naturlige ph i skeden). Du kan gå til din læge og få det tjekket. Håber det var svar nok
Mvh Mette