Brunligt udflåd - er jeg gravid?
Hej adamogeva:/ Jeg har noget brunligt udflåd fra min skede og der står overalt, at det kan være tegn på graviditet. Men jeg burde ikke kunne være gravid, da jeg er på p-piller og har ikke dyrket sex uden kondom i 2 måneder! Og har haft min menstruation sidste måned. Skal stoppe med mine p-piller her om 4 dage, kan det godt have noget med det af gøre?
Er virkelig bange for jeg er gravid, hvad burde jeg gøre?
hilsen den bekymrede :( 17 år

SVAR:
Kære bekymrede pige
Beklager det sene svar, måske har du allerede fået svar på dine spørgsmål andre steder.
Ud fra det, du beskriver, synes jeg, det lyder ret usandsynligt, at du skulle være gravid og det er heller ikke den hyppigste årsag til pletblødninger (som man kalder brunlig udflåd mellem menstruationer). Sandsynligvis er det fordi den mængde hormon (østrogen), der er i dine p-piller ikke helt er nok til at holde blødningen tilbage. Jeg vil nu alligevel anbefale dig at gå til din egen læge og blive tjekket, da pletblødninger også kan være tegn på fx klamydia.
Håber du kunne bruge svaret
Mvh Mette