Blodigt udflåd i 14 dage - hvad kan det skyldes?

Vis spørgsmål

Kære Adam og Eva.

Jeg har i det sidste stykke tid oplevet en underlig forandring i mit udflåd. Da jeg lige har genoptaget mine gamle p-piller, har jeg ikke tænkt så meget over det, men i godt 14 dage (efter min menstruation) har jeg hvert dag haft en blodig udflåd uden pause.

I starten var jeg godt klar over, at dette kunne skyldes min forhenværende menstruation og på grund af min opstart på p-piller. Men nu er jeg begyndt at få lidt smerter, og slimen er lidt tyk ( Det lyder ret uhumsk), og jeg ved ikke, hvad dette kan skyldes, og om det er normalt, men jeg tænkte, at jeg ville skrive herinde, inden jeg begynde at gå til lægen.

Mvh Nanna.

SVAR:

Kære Nanna

Jeg tænker, at når du har haft blodigt udflåd i 14 dage, så skal det undersøges.

Du har fuldstændig ret i, at det kan skyldes dine p-piller, men jeg tænker, at din læge lige skal se dig og evt. sende noget at udflådet til undersøgelse for at se, om der er nogle bakterier i det.

Læs mere om udflåd her: Udflåd

Kærlig hilsen
Else