Besat af dreng, som ikke vil mig - hvordan komme videre?
Jeg er blevet besat af en dreng, og jeg kan ikke stoppe med at tænke på ham og det der skete mellem os. Vi datede for et halvt år siden, hvor der gik en masse ting galt. Jeg havde så mange følelser for ham, at jeg blev skræmt af det, og jeg skubbede ham væk og var kold overfor ham, og som tiden gik stoppede vi med at snakke sammen.
Men så begyndte jeg at vise interesse for ham igen, og han var afvisende og kold over for mig og sagde til vores fælles venner, at han ikke har følelser for mig, og det var synd, hvis han legede med mig - han opfattede godt, at jeg var blevet forelsket i ham.
Efterfølgende tog jeg i byen for at støde ind i ham, og for at der skulle ske noget nyt mellem os. Fangede ham på et tidspunkt rigtig fuld, hvor han tog mig med i en gyde og trak sine bukser ned og bad om et blowjob. Jeg fik et chok, fordi jeg aldrig havde set "den" før, så jeg skreg og bad ham om at stoppe. Han blev rigtig sur og sagde, at jeg ikke kunne bruges til noget, når jeg ikke ville noget seksuelt. Og siden da har han undgået mig og sagt til vores fælles venner, at han ikke vil se mig igen, fordi han er så flov.
Det gjorde mig rigtig ked af, at han ikke ville noget med mig mere, så jeg besluttede mig for at gøre ham jaloux ved at sove med hans bedste ven.. ( uden at have sex).. Bare for at vise ham, at jeg godt vil noget seksuelt, i håb om at det vil gøre ham jaloux. Ved godt det er langt ude, men jeg var så forelsket (hvilket jeg stadig er), at jeg var i stand til at gøre alt for at få hans opmærksomhed.
Den aktuelle situation er, at han har slettet mig fra sociale medier og han har sagt til vores fællesvenner, at "at jeg er den pige, han ikke vil kendes ved".. Det gør bare så ondt på mig, at situationen er så mærkelig, og at vi ikke kan snakke sammen mere. Og det gør ondt på mig, at jeg ikke kan få ham ud af hovedet, når det egentlig er mig, der har handlet forkert. Jeg bebrejder mig selv meget over at have sovet med hans bedsteven. Faktisk er det første gang, jeg overhovedet har sovet med en dreng og ligget så tæt på en fyr - og at det skulle ske med en fremmed (hans bedsteven), overrasker mig.
Nu sidder jeg her, kan ikke tage mig sammen til at gå i skole eller lave noget fornuftigt, fordi mine tanker leder mig tilbage til fortiden og på hans rolige væsen. For han var perfekt for mig,.. det var han virkelig.. men vores forhold har bare været så kompliceret med manglende kommunikation.. Og han lever bare videre, som om han ikke kender mig, hvor jeg er fuldstændig lost..
Jeg håber bare inderligt, han vil have mig tilbage, selvom jeg godt ved, at det sker ikke..
Håber I kan hjælpe mig ud af min psykosetilstand..
Hilsen den besatte, 21 år

SVAR:
Hej
Det lyder ikke rart, alt det du har været igennem det sidste halve års tid.
Du kan ikke ændre på det, der er sket, men du kan prøve at få dit liv tilbage, din lyst til at komme i skole, være sammen med venner mv.
Dit fokus skal flyttes væk fra drømmen om ham. Han har med al tydelighed vist, at han ikke er forelsket i dig, at han ikke ønsker at være ven med dig på Facebook mv. Så du skal lade ham være.
Du skal tilbage til dine venner og veninder. Du skal lave sjove og rare ting, og så skal du lære af dette her.
Næste gang du bliver forelsket i en fyr:
1. Så tag det roligt. Du er ikke klar så hurtigt til alt muligt.
2. Lad være med at indlade dig med én, der er fuld. Vedkommende er utilregnelig, og du ender med at blive skræmt eller krænket.
3. Lad være med at hoppe i fælden med ”Jalousi-legen”. Der kommer ALDRIG noget godt ud af jalousi. Der er aldrig nogen, der er blevet kærester, eller blevet lykkelige, fordi den anden har været utro (eller leget, at de var det). Det eneste, det skaber, er: Mistillid og knuste hjerter.
Det kan ikke hjælpe dig noget, at du bliver ved med at dunke dig oveni hovedet med alle de fejl, du begik. Du skal videre, men du skal lære af dine bitre erfaringer.
Kom ud af sengen, ud med pigerne og ha det sjovt. Og hils så de andre piger fra mig og sig: Jalousi virker ALDRIG som scoringsredskab.
Læs evt. mere om jalousi i disse svar:
Bliver hurtigt glad for fyre - hvad skal jeg stille op lige nu?
Jalousien ødelægger os begge - går han fra mig?
Kærlig hilsen Anja