19 år og forelsket - men har hun det på samme måde?
Hej.
Nu gider jeg ikke længere søge på nettet efter tips - så nu er tiden inde til at spørge om hjælp.
Mit konkrete problem er, at jeg går med den fornemmelse, at jeg er forelsket i en pige fra mit arbejde. Det er noget, jeg har prøvet før, men hvor jeg 100% vidste, at pigen også var forelsket i mig. Men den tid er forbi.
Jeg har ganske få vagter, hvor jeg er der med hende. Men hver gang, jeg er på vagt med hende, flirter hun rigtig meget, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal reagere på det. Jeg reagerer som regel med at flirte igen.
Men efterhånden som tiden er gået, er det gået over til, at hun begynder at lægge sin hånd på mig og røre rigtig meget ved mig. Samtidig er hun begyndt, når vi snakker, at rykke tættere og tættere på.
Det er nogle af de tegn, der er gode, har jeg læst mig frem til. Men jeg ved ikke, hvordan jeg skal kontakte hende uden for arbejde. (Skal siges, at min arbejdsplads ikke er imod forhold mellem kolleger, så længe vi er professionelle på arbejde).
Det er simpelhen det eneste problem, og det har altid været et problem for mig at tage kontakt til en pige, fordi jeg er bange for udfaldet.
Idag har jeg så igen haft vagt med hende, og der har hun været omkring mig det meste af tiden, fordi der har været noget, hun ikke var helt tryg ved, som var med til, at hun ville være tættere på mig. Så i de par timer fik vi snakket en del om alt muligt, og jeg synes kun, jeg finder ud af mere og mere omkring hende, og hvad det endelig er, hun går og laver.
Men jeg har nogle ting i hovedet og nogle følelser, som gerne vil ud, og jeg forsøger at tage mig sammen til og gøre det. Bare at få det sagt eller forsøge og se, om hun har det på samme måde. Men på en eller anden måde sker der altid noget, så jeg aldring når det.  Derfor ville det jo være fedt med nogen andet, jeg kunne gøre for at finde ud af, om hun faktisk også er lidt forelsket i mig.
Du får lige nogen flere tegn, som jeg har spottet igennem flere aftener.
- Hun griner af mine platte jokes
- Hun rører ved mig omkring armene og op langs armene indtil halsen
- Hun rykker sig tættere på, når vi snakker sammen, gerne så jeg rigtig kan se og dufte til hende.
- Når hun bliver utryg, kommer hun til mig, så længe vi har vagt sammen.
- Hun forsøger at virke lige så tosset som mig (Platte jokes og andre mystiske ting jeg gør)
Så alt i alt er der jo mange ting, der er med til, at jeg jo godt kunne tænke mig at vide, hvordan jeg kan være helt sikker.
Det er bare ikke min stærke side at skrive en besked til hende på Facebook eller en SMS for den sags skyld, selvom jeg gerne ville. Jeg har måske den tanke, at det er bedre at finde ud af sådan noget Face to Face.
Så jeg begynder da at være lidt desperat efter at vide, om hun har det på samme måde, som jeg har det, eller om jeg skal komme videre i mit liv.
Der findes så utrolig mange tips, til hvordan man kan finde ud af det, men synes bare ikke rigtigt, at der er noget, jeg kan lægge mærke til, når jeg er på vagt med hende.
Please hjælp mig, for jeg er på tynd is her.
Hilsen
Den heldige men måske uheldige

SVAR:
Kære den heldige, men måske uheldige
Forelskelse er en dejlig følelse, men som du oplever nu også en følelse, der tager meget energi, fordi dine tanker kredser om hende, hvad hun sagde og gjorde, og hvad det betyder.
Åbenhed om følelser gør sårbar
Du fortæller, at det eneste problem, du har, er at tage kontakt til en pige, du er forelsket i, fordi du er bange for udfaldet.
Det er helt naturligt, at du er nervøs og usikker på at spørge en pige, om hun er forelsket i dig. Du blotter dine følelser for hende, og måske har du misforstået signalerne, måske var det bare en leg for hende, og du føler dig gjort til grin.
Er det nu, du skal vove springet?
Hvis ingen af jer gør noget, forbliver jeres samvær nok uændret indtil…..?
Der er forskellige muligheder:
1. Du kan invitere til venskabeligt samvær. Når du har lært hende bedre at kende som en god ven, har du måske også mere mod på at spørge direkte. Og her tænker jeg, som du selv nævner, at det er bedst, du spørger hende "face to face".
2. Du kan lade være at gøre noget – indtil hun måske samler mod og tør spørge dig. Tør du vente på det?
3. Eller tør du vente og se, om en anden fyr forelsker sig i hende? En som tør spørge?
4. Hvis I fortsat er singler om 10 år, tør du så spørge?
Få en afklaring
Jeg vil foreslå dig at invitere hende i biografen, til koncert, ud på en gåtur eller noget helt andet, som du kan lide.
• Hvis hun tager imod invitationen, så ved du, at hun er interesseret i at være sammen med dig - udover arbejdstiden.
• Hvis hun ikke har lyst til at mødes med dig i fritiden, så tror jeg, du selv fornemmer hendes svar som: Nej, hun afviser mig – og så er I blot fortsat kollegaer.
At tage et trin af gangen gør mindre sårbar
Siger hun ja, så er der mulighed for, at I kan opbygge et venskab. Brug gerne tid på det, så I lærer mere om hinanden, interesser, holdninger, livsværdier osv. Måske udvikler jeres venskab sig til et varigt venskab eller gensidig kærlighed. Jeg vil anbefale dig at læse denne artikel: Kærestepotentiale ... eller en god ven?
Læs meget mere under temaerne: Fra venner til kærester og At finde den rigtige
Der er også forskellige spørgsmål på AdamogEva.dk, der ligner dit. Læs gerne de svar, der bliver givet.
Med venlig hilsen
Birgit Rahbek