17 år og ikke udviklet - er der håb endnu?
Hej Adamogeva.dk. Jeg er en dreng på 17 år og om få måneder 18 år og jeg har et par problemer.
1. for det første er min penis meget lille (5 cm i slap). Hvis jeg ser en af mine tre brødres, synes jeg deres er noget længere.
2. mine brystkirtler er meget hævede. De er ikke ømme mere, men jeg har da hørt, at de gerne skulle vokse ind igen?? Jeg føler virkelig, det er et problem, fordi jeg føler mig utilpas med at rende rundt uden t-shirt mere ved ferier osv.
Mit spørgsmål er så, om der stadig er håb for at min krop kan nå og ændre disse ting på trods af min høje alder? Hvor lang tid bliver ens krop/penis ved med at udvikle sig? Jeg har læst et par forskellige artikler omkring på internettet inklusiv jeres, men jeg synes alligevel, jeg ser en del forskellige svar.

SVAR:
Hej 17 årige.
Der er meget forskel på drenge og mænds penis. Nogen gange må man acceptere, at man ikke altid kan være den største eller hurtigste. Din penis vil ikke blive meget større, men hvorfor er du urolig? Er det fordi, du er bange for, når du skal giftes og have sex? Størrelse på penis betyder ikke noget for din kommende kone. Det er noget som mænd tror.
Mht dine brystvorter: De vil måske blive mindre, men igen: du er 17 år, så man kan nok ikke forvente den store forandring. Alle mænd er forskellige og det er ikke sjovt at være "lidt anderledes", men alle mænd har nogle ting, som de ønsker kunne være anderledes, som man bliver nødt til at acceptere.
Hvis du klikker ind på "udseende" i leksikon, vil du se en stribe af svar til andre, som også er utilfredse med deres udseende.
Roland