15 år og vild med en pige - hvordan invitere hende ud?

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva

Nu er jeg vild med en pige som går i min klasse. Vi snakker sammen i skolen uden problemer, og efter skole snapper vi sammen, eller snakker over SMS.
Men jeg vil gerne tage skridtet videre! Men hvordan gør jeg det, skal jeg gå direkte over til hende og spørge eller skal det være mere diskret? Eller bare over telefon?

Jeg er selv 15 år, det samme er hun, så håber at få hjælp fra nogle i samme aldersgruppe. Og hvordan vil I gerne inviteres ud?

Anonym, 15 år

SVAR:

Kære unge fyr!

Mange tak for dit spørgsmål til brevkassen, som er yderst relevant! Der sidder mange unge mennesker rundt omkring, der ligesom dig bryder hjernen med, hvad det næste træk skal være i forhold til den, de er forelsket i. Hvordan spiller man sine kort bedst muligt, så man ikke støder den anden bort fra sig, men i stedet vækker den andens interesse?

Velkommen til det univers, der er både hårdt, nervepirrende og forunderlig fantastisk. Fedt, at du opsøger viden om emnet, så du øger dine chancer for at spille dine kort bedst muligt!!

Jeg er desværre ikke jævnaldrende med dig, men jeg har en del erfaring indenfor området og ved noget om, hvad enhver kvinde dybest set drømmer om.

Piger elsker opmærksomhed

Du skriver, at du allerede har en god relation til pigen, som du snakker med i skolen og SMS'er med. Det er et rigtig godt udgangspunkt! Her har du mulighed for at vise hende en særlig opmærksomhed - noget som alle mennesker længes efter. Det gør du fx. ved at lytte intenst, når hun siger noget. Bliv klog på, hvad hun interesserer sig for. Stil uddybende spørgsmål til det, hun fortæller. Kig hende i øjnene. Smil til hende. Kvinder elsker betænksomme mænd, der lytter og anerkender.

At give pigen særlig opmærksomhed, er noget du skal gøre, når lejligheden byder sig - ikke noget med at forfølge hende rundt i skolegården!! Men det er ok at opsøge og gribe disse lejligheder. Ellers skal du bare fortsætte med at være dig selv og lave de ting, du kan lide.

Hvordan få det sagt?

Efter en måneds tid, hvor du har grebet de muligheder, der er opstået for at vise hende særlig opmærksomhed, ved du måske lidt mere om, hvad pigen virkelig interesserer sig for, og hun er måske glad indeni over den ekstra opmærksomhed, du har vist hende. Da kan du enten spørge hende direkte eller pr SMS, om hun vil være med til at lave noget af det sammen med dig, som du ved også vil interessere hende. Du kan sige eller skrive, at du spørger hende, fordi du synes, at hun er hyggelig eller dejlig at være sammen med. Gør det på den måde, du finder mest naturligt. Der er ikke noget her, der er rigtigt eller forkert.

Den, der intet vover, intet vinder ...

... siger et gammelt ordsprog. Selvom det er gammelt, er det stadig ligeså sandt, som det er sagt. Man bliver nødt til at vove sig ud og gøre sig sårbar, hvis man vil opnå noget i sit liv. Når man vover sig ud og gør sig sårbar, løber man også altid en risiko. Den risiko er man nødt til at løbe, hvis man, som i dit tilfælde, vil vinde prinsessen.

Du kan måske også have glæde af at læse i vores tema Fra venner til kærester.

Held og lykke med det!

Mange kærlige hilsner fra
Gurli