14 år og lyst til sex med andre piger. Hvor finder jeg en?
Halløjsa!
Jeg er en pige, der gerne vil udforske lidt. Jeg tænker meget på det med at kysse med en pige og have sex med en pige, og derfor vil jeg gerne snakke med en, der måske har det på samme måde. Men jeg har bare det problem, jeg ved ikke, hvor jeg kan finde en?
Tænkte på om I måske kendte nogle steder?:))
J, 14 år

SVAR:
Hej 14-årige.
Tak for dit brev til AogE. Dejligt du har tiltro til brevkassen og har lyst til at bruge os. Jeg ønsker med mit brev at møde dig midt i den udfordring og den lyst til udforskning, som du oplever lige nu.
Som jeg forstår dig, går du og gør dig tanker om, hvordan det ville være, at være sammen med en anden pige, men du er i tvivl om, hvor du skal søge efter andre, der har det på samme måde som dig.
Du er i udvikling
Jeg har lyst til at dele med dig, at du er midt i en spændende udvikling. Du er 14 år gammel, hvilket er en alder, hvor der sker rigtig meget indeni som udenpå. Vores følelsesliv ændres, vores tankemønstre udvikler sig, og vores kroppe forandres.
Det er helt normalt, at man som 14-årig tiltrækkes af andre af samme køn som en selv og har lyst til at udforske dette. Du er midt i en process, hvor din krop udvikler sig meget. Du får former og kurver, som ikke tidligere har været der. Det samme gør dine veninder. Det kan være både spændende og skræmmende på samme tid. Du kan opleve en fascination af det, du ser, og kan mærke en pirren ift. det ukendte i at udforske dette. Som jeg forstår dig, oplever du en lyst til at udforske kvindekroppen. Det er helt normalt at mærke denne nysgerrighed på både din egen og andres kroppe.
Jeg har lyst til at dele med dig, at det at være intim sammen med en anden pige også kan handle om andre ting end det rent fysiske, der sker. Det kan være et ønske om at føle nærvær med et andet menneske, føle tryghed, eller føle sig elsket. Det er bare en overvejelse, du kan have med dig i din afklaringsproces.
Jeg har også lyst til at sige til dig, at denne nysgerrighed ift. at udforske ikke nødvendigvis peger i retning af, at du er til piger. Lige nu står du midt i en udviklingsproces, der kan pege i mange forskellige retninger. Det kan være rigtig godt at stille dig selv spørgsmål om, hvem du er, og hvad du godt kan lide, og rådføre dig med nogen du har tillid til og kan betro dig til omkring dine følelser og tanker.
At lære sig selv og sin krop at kende er en lang og fantastisk rejse, som du har taget hul på og er I fuld gang med at opdage.
Andre har det på samme måde
Du spørger, om vi kender steder, hvor du kan møde andre, der har det på samme måde. Det gør vi ikke, men jeg tror heller ikke, det vil være den bedste vej for dig at gå. Jeg tror nemlig ikke, at det er igennem seksuelle eksperimenter, du bedst udforsker din seksualitet.
For at komme videre i din udforskning vil jeg anbefale dig at læse nogle af de artikler og svar, der findes her på siden, hvor andre piger på samme alder som dig har stillet spørgsmål, der ligner dit. Se fx dem her:
Hvad nu, hvis jeg ikke passer til mit køn?
Homoseksuel eller bare anderledes?
Hvad er homoseksualitet?
Tror jeg er til piger - er der en pige, jeg kan skrive med?
Jeg ønsker dig alt godt og du er altid velkommen til at skrive igen.
Vh. Stine