13 år og forelsket i en pige på 17, hvad gør jeg?
Hej, jeg er en dreng på 13 år og er blevet forelsket i en pige på 17 år, som også elsker mig... Problemet er bare, at hun bor på Sjælland og jeg bor på Jylland.. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre, jeg er virkelig forelsket og har bare lyst til at holde om hende, holde hende blidt og kysse hende blidt, mens jeg siger, jeg elsker hende...
HVAD SKAL JEG GØRE :(
Mit hjerte bliver ødelagt for hvert sekundt...
Daniel, 13 år

SVAR:
Hej Daniel
Ak ja. Forelskelse kan føles som om ens hjerte skal ødelægges hvert sekund. Man tænker og tænker og drømmer og drømmer. Man lever sig fuldt og helt ind i sin drømmepige.
Hvad kan du gøre.
Jeg går ud fra, I sms´er og er på Facebook og hvad man nu kan bruge af den slags.
Ud over det, så kan du overveje at skrive breve til hende. Det er en rigtig god måde at samle sit hjerte på, når man er så forelsket.
Ellers må I jo tage turen, så ofte det kan lade sig gøre. Tro mig, der er rigtig mange, der har prøvet det, du står i. At der er langt til den, man har forelsket sig i.
Så du må i gang med at skrive lange breve.
Aldersforskellen
Jeg kan se, at der er en aldersforskel på 4 år. Hvad tænker du om det? I din alder vil jeg jo tænke, at hun er lidt for gammel til dig. Når man har en kæreste, der er 4 år ældre, så vil hun måske have lidt andre forventninger til et forhold. Jeg ved ikke, hvor I kender hinanden fra. Om I har mødt hinanden til et sportsstævne eller om I evt. kun kender hinanden fra en chatroom på nettet. Men det betyder selvfølgelig også noget, om I har mødt hinanden og begge har forholdt jer til aldersforskellen.
Prøv også at læs dette svar til en pige på 17, der er forelsket i en dreng på 14.
17 år og forelsket i min venindes bror på 14 - hvad gør vi?
Venlig hilsen
Steen Kruse