13 år og forelsket - hun vil gerne - hvordan spørger jeg?
Der er hende her pigen, som jeg er forelsket i. Hun er også forelsket i mig, og hun vil gerne komme sammen, jeg skal bare spørge. Men hvordan gør man? Og hvordan undgår jeg at lave fejl?
Ham den nye, 13 år

SVAR:
Kære dig!
Tak for dit spørgsmål. Det er kort, men faktisk splittet op i to. Hvordan/hvordan ikke?
Egentlig vil jeg tage udgangspunkt i noget helt andet, du har skrevet, nemlig udtrykket "Ham den nye". At du skriver sådan, tolker jeg som, at du måske er ny på skolen eller i klassen, og så ser jeg dit spørgsmål fra en ny vinkel.
Er virkeligheden, at du faktisk er ny, vil mit svar være, at du skal blive ved med at være det på alle områder et godt stykke tid endnu. Giv dig selv lov til at lære alle at kende, og dem dig. Oplev hinanden som kammerater på godt og ondt, fald til i klassen som ny kammerat. Som ny i klassen ved du måske, at man som regel er meget interessant, og hvem vil ikke gerne være den første der scorer ham/hende den nye. Det er bare alt for træls at være ny og så måske hurtigt blive droppet igen, det er ikke ligefrem befordrende for at komme til at føle sig godt tilpas det nye sted. Tag det roligt, se dig godt om, og lad være med at forhaste dig, vil være mit råd til dig.
Prøv også at læs denne artikel:
Kærestepotentiale… eller en god ven?
Husk det er ikke så ringe at vente, når/hvis det er på noget godt!
Hilsen Familieplejer Jytte H. Nørgård.