12 år - hvordan scorer jeg en kæreste?
Hej, jeg er en dreng på 12 år og jeg har ikke fået en kæreste endu. Jeg har prøvet på mange forskellige måder, så jeg håber, I kan løse problemet, jeg ved ikke hvordan man scorer piger. Hvad jeg skal gøre og hvordan jeg skal være og hvordan og hvornår og sådan nogle ting. Jeg håber, I kan svare og hjælpe Adam og Eva
Lars, 12 år
Hilsen Lars

SVAR:
Hej Lars
Tak for din henvendelse. Fedt at du har mod til at skrive ind om det, du går og spekulere over.
Først så vil jeg sige til dig, at det ikke er et krav, at man skal have en kæreste, når man er 12 år – faktisk så tror jeg, at det er de færreste, der har det. Men måske oplever du det anderledes på den skole, du går, og derfor fornemmer, at det skal man da ha’.
Score piger
Du spørger helt konkret om, hvordan man scorer piger. Til det vil sige, piger ikke skal scores, men du skal vinde deres hjerte, deres tillid og respekt gennem venskab.
Du må vise den pige, du holder af, hvad du føler for hende, for hvorfor skulle hun gide være kæreste med dig, hvis hun ikke ved, hvor hun har dig?
Hvis du vil vise en pige, at du holder af hende, er det ikke ved smarte bemærkninger eller andet, men simpelthen ved at blive hendes ven.
Venskaber
Prøv at spørge dig selv, hvorfor det er vigtigt for dig, at have en kæreste. Er det fordi andre, du kender, har det? Fordi det er smart eller sejt? Og for hvis skyld er det?
Jeg vil råde dig til at satse på venskaber mere end på kærester – også når du ikke er ældre. Du har masser af tid. Og måske er der så på et tidspunkt et af venskaberne, der udvikler sig til at blive til mere…
Jeg har her vist nogle artikler, som du kan læse, som fortæller mere om det med venskaber:
Pigevenner og drengevenner
Gode venner
Hvordan får man en kæreste?
Savner en at holde af - hvad kan jeg gøre?
Alt det fortæller noget om, hvordan du skal være – en god ven.
Kærlig hilsen, Steen