10 år og fra et andet land. Kan jeg lære hende mit sprog?

Vis spørgsmål

Jeg kommer fra Serbien, hun kommer fra Danmark. Hvis vi bliver kærester, kan jeg så lære hende serbisk?

Dreng, 10 år

SVAR:

Kære dreng

Tak for dit spørgsmål. Du skriver meget kort og giver ikke mange oplysninger at besvare ud fra.

Ja, du kan lære hende serbisk

Derfor bliver svaret på dit konkrete spørgsmål også helt kort: Ja, du kan godt lære hende serbisk.

Jeg bliver dog nysgerrig på dit spørgsmål og hvorfor, du stiller det. Er det fordi, du ønsker hun skal lære det serbiske sprog? Eller serbisk kultur? Eller hvad er det, der får dig til at stille spørgsmålet?

Det næste, jeg tænker på, er, om du egentlig mener, om du skal lære hende serbisk? Det er selvfølgelig ikke noget, du skal. Og hun skal kun lære serbisk, hvis hun har lyst til det.
Og samtidig er det jo ikke nødvendig, for at I kan være kærester.

Sats først på at få et godt venskab

Til sidst vil jeg lige skrive lidt til dig om det at være kærester. Du skriver, at du er 10 år. Det er ikke så gammelt i forhold til at have en kæreste, så bare tag det roligt, du skal nok nå det.
Jeg vil opfordre jer til at bruge tid på at være venner og bruge tid på at lære hinanden rigtig godt at kende. Det kan du læse mere om i de artikler, jeg har fundet til dig, og som jeg synes, du skal læse:

Gode venner
Pigevenner og drengevenner
”Plusser” ved at vente med at få en kæreste
Slå koldt vand i blodet

De bedste hilsner, Steen