Vil onani give problemer engang, når jeg skal have sex?

Vis spørgsmål

Hey Adamogeva. Først og fremmest har jeg et spørgsmål ang. onani. Næsten hver aften, når jeg går i seng, har jeg nogle gange problemer med at sove. Derfor onanerer jeg for at blive afslappet og kunne falde i søvn. Er der nogen måder, at jeg kan undgå dette?

Andet spørgsmål.

Efter at jeg har fået udløsning, forsvinder min lyst til sex og at se på porno i et splitsekund. Kan dette give problemer engang, når at jeg skal have sex med min kone?

Hilsen "Drengen" ;-)

SVAR:

Kære dreng

Spørgsmål 1:

Du kan prøve at være mere træt, når du går i seng. Laver du noget sport, så du får en god naturlig træthed?

Hvad laver du ellers lige inden, du går i seng? Er du én af dem, der kan lide at se Paradise Hotel og den slags serier i tv? Det er jo en slags porno, der bliver vist i de programmer, og måske det også giver dig lyst til at onanere. I så fald kan du jo overveje, om du skal lade være at se disse serier.

Ellers er der den mulighed, at du simpelthen bestemmer dig for at lade være og så gøre alt, hvad du kan, for at holde det. Er det mon fordi, du helt vil lade være med at onanere eller er det fordi, du synes, det bliver for meget med hver aften?

Hvis du synes, det bliver for meget, så kan du evt. starte med at beslutte, at du kun gør det hver anden aften eller hver tredje aften, og på den måde forsøge at blive mindre optaget af det.

Samtidig vil jeg også sige til dig, at det altså er meget naturligt i din alder, at det er rart og tiltrækkende at onanere. Derfor kan det jo godt blive for meget, og man kan blive for fikseret på det.

Det med at du gør det for at slappe af – det er der mange mænd, der vil sige, at de engang imellem har brug for, for rigtig at kunne slappe af.

Spørgsmål 2.

Når du engang skal til at have sex med din kone, ja så kan udløsning, som kommer for tidligt godt være et problem. Det kan man arbejde med, og det kan man også øve sig i sammen at undgå. Det findes der mange teknikker til – mest af alt handler det om at lære hinanden så godt at kende, at begge ved, hvornår man har fået det ud af samlejet, som man ønsker. De fleste mænd, tror jeg, oplever, at når de har fået udløsning, så er de sådan set nået i mål, kan man sige. Og det er selvfølgelig vigtigt, at det ikke sker alt for hurtigt, så kvinden ikke føler hun er med.

Jeg vil opfordre dig til at læse artikler: Om onani – mest for drenge.

Venlig hilsen
Steen Kruse