Vil et vægttab gå ud over mine bryster?

Vis spørgsmål

Hej, jeg er en pige på 15 år. Jeg kunne godt tænke mig at tabe mig lidt, ikke vildt meget men bare 2-3 kilo. Jeg er 162 høj og vejer cirka 58,5 kilo. Mit eneste problem er, om det kommer til at gå ud over mine bryster, for der har jeg bestemt ikke lyst til at tabe mig. Jeg har har ikke vildt store bryster, men bruger 75c. Mit spørgsmål er nu bare, om mit vægttab vil komme til at gå ud over mine bryster

Hilsen Line, 15 år

SVAR:

Hej Line

Tak for dit spørgsmål til A og E.

Jeg tror bestemt ikke, det kommer til at gå ud over størrelsen på dine bryster. Det er mere, hvis man er meget overvægtig og taber sig mange kg, så vil brysternes facon også ændre sig.

Du er jo stadig meget ung, og din krop er ikke helt færdig med at udvikle sig, så nogle få kilos vægttab vil ikke ændre noget.

Kh. Marianne