Vil I svare på mine spørgsmål om penis og smerter?
Hej Adam og Eva. Jeg har 4 Spørgsmål, jeg meget meget gerne vil have svar på så hurtigt som muligt, hvis det er muligt.
Mit 1. spørgsmål er, at når jeg har onani og min penis kun er halvt stiv eller ikke stiv kan jeg godt trække forhuden helt tilbage, men når den bliver rigtig stiv kan jeg ikke trække min forhud helt tilbage!?. Er det normalt eller er der noget galt med mig?
Spørgsmål nr 2:
Hvorfor gør det ondt inde i mit urinrør?
Det gør ondt i mit urinrør, når jeg trykker på den, har først lige lagt sådan mærke til det idag. Hvad kan det være? Går det væk?!
Spørgsmål nr 3:
Er det muligt for en 14-årig at få bitestikelbetændelse? Jeg har ret ondt rundt om min højre testikel og på den nederste del af selve højre testikel. Det begyndte først at blive ved her for et par dage siden.
Hvis vi spoler et par uger tilbage, fik jeg samme følelse og smerte, men kun da jeg lige var blevet færdig med onani. Hvad kan det være?
Mit sidste spørgsmål er: I går og i dag, da jeg prøvede at have onani, sad foran min computer og gjorde dit og dat, begyndte en sivende brændende følelse at komme frem, jeg var ikke kommet endnu og var ikke engang tæt på. Det kom ud som vand, det var som om, det var syre, der kom ud. Jeg valgte derfor ikke at have onani både i går og i dag. Har aldrig haft det sådan før!
Nogen der ved, hvad det er? Er det alvorligt eller er det normalt?
Håber virkelig virkelig jeg kan få svar på dette spørgsmål, da det er noget, der går mig på hver dag.
Tak fordi I lyttede.
Med venlig Hilsen: Den bange dreng, 14 år.

SVAR:
Hej
Spørgsmål 1: Det er normalt
Spørgsmål 2: Det kan der være mange grunde til. Nogle oplever det efter onani. Smerterne er typisk forbigående.
Spørgsmål 3: Ja, det kan lade sig gøre, men det ville være usædvanligt. Især hvis man ikke er seksuelt aktiv, da den hyppigste årsag til bitestikelbetændelse hos unge er chlamydia, som er en seksuelt overført sygdom. Jeg tror ikke din ømhed skyldes bitestikelbetændelse, og jeg vil forvente, at ømheden forsvinder i løbet af nogle dage.
Spørgsmål 4 : Det er normalt, og det er ikke alvorligt. Det, som du mærkede, er det såkaldte præejakulat eller "præsperm", som er en væske, der smører urinrøret før man har udløsning.
Du kan også prøve at læse disse artikler:
Penis, forhud og testikler
Sæd og udløsning
Samlet set har du ingen grund til at være bange eller bekymret.
Mvh Boje
Boje Kvorning Ehmsen
Skrevet af:
Boje Kvorning Ehmsen
læge
adamogeva.dk