Ven på besøg - skal vi sove i samme seng?

Vis spørgsmål

Jeg står lidt i en indre diskussion med mig selv. Jeg har langt om længe fået lov til at sove med min bedste ven. Min mor har længe været sikker på, at der var flirt i luften, men det har vi fået forsikret hende om, at der ikke er...... Længere... Han kommer ned til mig her om en uge og sover.

Når jeg sover sammen med mine veninder, sover vi sammen i min 3/4-seng, men hvad med ham, skal vi sove i samme seng, eller skal han sove på en madras på mit gulv? Hvad skal jeg gøre?

15 årig pige

SVAR:

Kære 15-årige

Jeg synes ikke, I skal sove i samme seng. Når du ligger tæt med dine veninder, er det helt fint. I er rigtig gode veninder, og der er ikke andet i det.

Foskel på pigevenner og drengevenner

Med drenge er det noget andet, og det skal det også være. Der er forskel på, hvad du kan gøre med pige og med drengevenner.

I dag er der mange unge mennesker, der bøvler med at kende forskel på, hvad man siger til og gør sammen med venner, og hvad man siger og gør sammen med det modsatte køn eller med en kæreste. De kysser og krammer med det modsatte køn, selvom de kalder sig venner, de kalder hinanden skat, sover i samme seng, og nogle dyrker endda sex med deres venner. Det giver en masse følelsesbøvl, sorger og forvirring.

Hvornår er man et par, og hvornår er man bare venner.

Lad være med at gøre det svært for jer selv

Jeg synes, du for både hans og din skyld skal lade være med at dele seng. Jeg kan se, udfra det du skriver, at du ikke er kæreste med ham, derfor synes jeg, du skal behandle ham som en ven af det modsatte køn. Det betyder, at I kan dele en masse oplevelser og lave en masse sammen, men i skal ikke kysse, dele seng eller bruge store ord, som hører til imellem kærester.

 Det bliver sjovere for dig og ham at få en kæreste engang, hvis I ikke allerede går og laver kærestetingene med alle mulige. Hvis alt er helt almindeligt og brugt, så er der ikke noget nyt og spændende, nye og spændende ord at sige til den, der er noget helt særligt.

 Prøv at læse andre steder på siden omkring forskellen på, hvad man gør med drenge og pigevenner.

Her er nogle forslag:

En trappetanke

Pigevenner og drengevenner

Må ikke sove sammen med kæresten - hvad gør jeg?

Kærlig hilsen Anja