Underliv ser forkert ud efter P - piller - kan I hjælpe mig?
Hej herinde, jeg har et spørgsmål angående mit underliv. Jeg synes, det ser fuldstændig forkert ud, efter jeg har fået P-piller. Man kan ikke se mit "hul" mere. Der er en masse udenover det, som jeg synes ligner "hjerne", men det ved jeg jo godt, at det ikke er, men jeg synes ikke, det ser normalt ud.
Jeg har haft sex før, og når vi gør det, rammer han nogen gange noget, som mærkes underligt. Det er ikke orgasme, men sådan et "pump" lyder og mærkes det som. Det har ikke været der hele tiden, og jeg ved ikke, hvad det er. Det hele er lidt begyndt lige siden, jeg fik de p-piller.
Jeg håber virkelig I kan svare mig, jeg er utrolig fortvivlet.
Hilsen mig. 15 år

SVAR:
Kære Dig.
P-piller indeholder hormoner og jeg tænker, at disse hormoner har påvirket slimhinden i din skede og at du derfor ser ændret ud. Men jeg kan ikke vide, om det bare er hormonerne eller det kan være noget andet.
Jeg synes, at du skal tage hen til din læge for at blive undersøgt nærmere. Jeg tænker også på, at du pga. p-piller har ubeskyttet sex og dermed kan få seksuelt overførte sygdomme. Kan du have fået kønsvorter? Tal med din læge.
Inden jeg slutter, vil jeg gerne udfordre dig lidt. Jeg tænker på, at du er meget ung og er begyndt på at have sex. Du deler noget meget intimt og personligt med et andet menneske – mon man er klar til det som 15.årig? Det er jeg ikke helt sikker på, jeg vil derfor udfordre dig til at læse lidt mere om sex og følelser på hjemmesiden og her er et par forslag:
Jo tættere jo bedre – med omtanke
Sex og følelser
Vejen til god sex
Værd at vente på
Håber at svaret kan hjælpe dig videre ellers er du velkommen til at skrive tilbage
Kærlig hilsen
Else
Else Dalsgaard Iversen
Skrevet af:
Else Dalsgaard Iversen
Læge
adamogeva.dk
adamogeva.dk bruger cookies. Læs mere OK