Udflåd lugter – er det normalt?
Hej :) Jeg har et problem med mit udflåd; det lugter! Jeg har haft udflåd rigtig længe og det har altid lugtet, men først nu, at det begynder at genere mig.
Det er mælke-hvidt, gennemsigtigt og nogle gange, når det størkner, bliver det lidt gulligt.
Jeg har læst meget på nettet og synes, mit udflåd lyder rimelig normalt, men tænker stadig rigtig meget over det, så nu ville jeg selv skrive :)
Håber I kan hjælpe !!!!!
Mig, 13 år

SVAR:
Hej med dig
Udflåd har naturligt en svag duft eller lugt. Det lyder ganske normalt med beskrivelsen, at det er mælkehvidt eller gennemsigtig.
Udflåd varierer i udseende i løbet af menstruationscyklus. Hvis det lugter mere kraftigt, fx fiske-agtigt, er det tegn på en bakteriel ubalance i skeden eller en kønssygdom. Det sidste overføres seksuelt. Hvis det er tilfældet, bør du lade dig undersøge af din læge. Men som sagt synes jeg, din beskrivelse passer på et helt normalt udflåd.
Du kan læse mere i disse svar:
Har jeg ikke bare alt for meget udflåd?
Usikker omkring skeden ...
Er det usundt at bruge trusse-indlæg ?
Venlig hilsen Linda Møller