Tror I han er vild med mig? Er splittet!! – hvad siger I, jeg skal gøre?

Vis spørgsmål

Hej, jeg har skrevet herind for lang tid siden. Der er link til tidligere svar nede i svarteksten. Jeg har skrevet herind mange gange om det, fordi jeg var splittet, og I fik mig til at indse, at det var forkert med venner med fordele. Så det endte jo i, at vi ikke er venner mere.

Men, jeg er splittet nu, fordi han sagde, at han havde en anden, men hans ven sagde at han ikke havde, men jeg lod det ligge. Der er gået lang tid. og vi har ikke set hinanden så tit, men jeg var til en fest, hvor han også var her forrige fredag, og jeg dansede meget med den her anden dreng og gik med ham. Lige pludselig stod han imellem os og han gav ham min ''nye'' fyr blikke, og så kaldte han på sin ven og sagde, han skulle komme og han stod stadig og skilte os ad, men hans ven turde ikke. Og så gik han.

Men min pointe er, at han var alle de steder, jeg var den aften. Og når min "nye" fyr ikke var der, dansede han ved siden af mig... og lige siden har han kigget rigtig meget på mig, hver gang vi tager samme bus.. han smiler nogle gange.. jeg er forvirret, for jeg har nu stadig følelser for ham. Og tror også, han har lidt for mig.. for jeg kender ham, han ville ikke være i nærheden af mig, hvis han ikke var interesseret, og det kører i mit hoved, for jeg ser ham hver dag. Det er sygt irriterende! Kan I hjælpe igen igen igen?? Tror I også, at han er lidt vild med mig? Eller er jeg helt dum nu? Jeg ved ikke lige, hvad jeg skal gøre. Hvad siger I, at jeg skal gøre?

Hilsen Hansen - Venter svar ;) søde mennesker

SVAR:

Kære Hansen

Det er dejligt at høre fra dig igen, og jeg håber også, at vi denne gang kan være med til at hjælpe dig.

Fint, du holdt fast i beslutningen

Jeg har lyst til at nævne noget af det, der blevet skrevet om i det sidste svar fra os. Det kan ses her.

Vi opfordrede dig til at holde fast i din beslutning om ikke at have noget med ham at gøre mere, også selv om du indimellem måske ville mærke, at du føler noget for ham. Det er svært at lukke ned for alle ens følelser, især efter det forløb I har været igennem. Alligevel virker det til, på det du skriver, at du har stået fast ved din beslutning, og har forsøgt at komme videre. Det, synes jeg, er dejligt at høre!

Ikke underligt, at du bliver påvirket

Han er nu begyndt at vise interesse for dig igen, og en naturlig reaktion er da også, at du så vil tænke, om der ikke stadig er følelser tilbage i dig for ham. Det er der tydeligvis. Det virker dog også som om, det er meget svært for dig at navigere rundt i. Og det kan jeg virkelig godt forstå! Vi har alle brug for klare retningslinjer, så vi ved, hvor vi skal bevæge os hen. Ham her udsender en masse signaler, men der er ikke rigtig nogen af dem, der er helt tydelige. Du ved ikke, om han vil være din kæreste, ven eller være venner med fordele. Det er slet ikke nemt.

Få helt klare linjer

Jeg tror dog, du har taget den rigtige beslutning om ikke at ville have noget med ham at gøre. Dog er det vigtigt, at få afsluttet det, der er mellem ham og dig, så du rigtig kan komme videre. Helt konkret tænker jeg, at du skal få snakket med ham om, hvad det er, han gerne vil. Fortæl ham, at det virker som om, han stadig er interesseret i dig, og at du gerne vil have at vide, om det passer eller ej. Han må også tage det her alvorligt, og give udtryk for, hvad det er, han vil. Det kan sagtens være, han ikke helt selv ved det, men jeg tror, det er vigtigt, at du får sagt til ham, at du ikke er interesseret i at være venner med fordele, og hvis han ikke kan acceptere det, så må al kontakt ophøre.

Bliv "fri" og kom videre

Jeg håber, du vil kunne finde mod til at tage den snak med ham, og at han vil lytte til dig. Det bliver sikkert ikke nemt, men jeg tror, det er det, der skal til, for at også du kan komme videre, og få lov til at finde en, der holder af dig, lige som du er, og som også ønsker dine følelser.

Mvh.

Thea.