Tak for svaret - kan I give mig nogle bibelvers?

Vis spørgsmål

Tak for jeres svar!

Ja, jeg har tænkt flere tanker, siden jeg skrev. (Se link til tidligere spørgsmål og svar nedenfor i: Svar)

Pigen er min rigtig gode ven, men jeg ved ikke, om jeg er hendes gode ven. Jeg håber det, men jeg ved det ikke med sikkerhed.

Mine forældre synes, at 14 år er for tidligt at få en kæreste. Jeg har selv to søstre med kærester, og den ene af dem var 16, da de blev kærester. Det er minimum ifølge mine forældre...

Så hvad kan jeg gøre overfor pigen?

Kan jeg prøve at vente to år, og stadig holde kontakt med hende, selvom vi nok skal på forskellige efterskoler, og hun så måske får en anden som kæreste der?

Har jeg andre muligheder?

I skrev, hvad jeg laver sammen med hende... Jeg skriver mest med hende, men det er mest om mærkelige ting fx. musik, dyr, astrologi (for at være mærkelig), men jeg ved ikke, om hun synes, at det er sjovt. Jeg vil gerne have muligheden for at snakke mere med hende, for jeg synes ikke, det er smart bare at skrive med hende. Jeg ved bare ikke, hvad vi skulle lave, hvis jeg var sammen med hende... Vi går begge i en kristen teenklub, men der er en anden dreng nogen gange, som hun også snakker meget med, så jeg ved ikke, hvad jeg gør der.

Hvis det er muligt, kunne jeg godt tænke mig nogle gode bibelvers ...

Undskyld at jeg har skrevet så mange gange

Dreng, 14 år

SVAR:

Kære dig på 14

Her er det svar, jeg gav dig sidst: 14 år og kristen - hvad gør jeg med min forelskelse?

Tak fordi du spørger igen!

Igen synes jeg, der er rigtig gode tanker i det, du skriver. OG igen må jeg sige, at det godt kan være svært at svare konkret, så du får lige nogle af min tanker til det, du skriver.

Kæreste

Når dine forældre synes, det er for tidligt for dig at få en kæreste, synes jeg faktisk, du skal respektere det. De har deres grunde, og det lyder også til, at du godt kan forstå dem.

Måske skal du også overveje, hvad du selv tænker, det betyder at have en kæreste. Hvad er det, du ønsker i forhold til at have en kæreste? Er det lige præcis pga. denne pige? Eller er det fordi, du savner at have en tæt på dig? En du kan have en særlig samhørighed med?

Du kan også læse mere om det her:
Pigevenner og drengevenner
"Plusser" ved at vente med at få en kæreste

Nyd din ungdom

Du spørger efter nogle bibelvers, og jeg kom sådan til at tænke på et vers fra Prædikerens bog kapitel 11 vers 9: ”Glæd dig, unge mand, mens du er ung, lad dit hjerte være glad i ungdommens dage.”
Jeg vil gerne opfordre dig til netop at nyde din ungdom. Det kan lyde så banalt at få det at vide, men det er alligevel godt at få af vide af en anden person.

Nyd livet! Nyd at snakke både med hende, men også med andre venner. Det lyder til at være gode ting, I laver sammen, så fortsæt endelig med det! Det er jo netop ting, hvor du også lærer dig selv godt at kende, hvilket, jeg tænker, er vigtigt også i forhold til at have en relation til en pige.

Jeg håber, at det gav dig lidt mere hjælp til at komme videre, og så vil jeg ønske dig god sommer!

Med venlig hilsen
Jakob Søvndal