Tænker altid på hende - kan vi blive kærester?

Vis spørgsmål

Jeg tænker hele tiden på en pige, som jeg var til fest med, og vi snakkede godt sammen og havde det hyggeligt. Lige siden den fest har jeg ikke kunnet lade være med at tænke på hende.

Vi snakkede egentlig ikke sammen før festen, men vi havde øjenkontakt nogle gange i ugerne op til festen. Festen er 4 måneder siden, og her for to uger siden spurgte jeg hende, om hun ville med til en anden fest, og det lyder som om, hun gerne vil. Men hver gang jeg spørger ind til hende, med hvordan det går på efterskole eller noget andet, spørger hun ikke ind til mig. Og alligevel ser det ikke ud til at blive fest lige foreløbig. Så havde tænkt at spørge, om hun ville med i biografen.

Jeg ved godt, det er lidt indviklet, men vil gerne finde ud af, om det er "hende", eller om det er noget, jeg bilder mig ind.

Jonas, 16 år

SVAR:

Hej Jonas

Tak for dit spørgsmål. Når du føler dig uafklaret som nu, kan det betyde flere ting, og du kan gøre flere ting for at blive mere afklaret.

Det kan betyde, at hun også er usikker på, hvad hun føler. Hun er muligvis også interesseret i dig, men det modsatte kan også være tilfældet. Når hun ikke spørger ind til dig, betyder det ikke nødvendigvis, at hun ikke synes om dig. Det kan lige så vel dække over usikkerhed eller generthed.

Hvordan bliver du/I så mere afklarede?

Giv det tid og vis initiativ

Nogle gange tager det lang tid at udvikle først venskab og derefter stærkere følelser. Samtidig er det vigtigt at vise initiativ. Vis at du vil hende og er interesseret i at lære hende at kende. I den proces vil du sikkert kunne mærke, hvor hun er henne rent følelsesmæssigt i forhold til dig. Som dreng tiltrækkes man hurtigt og umiddelbart af pigers udseende, og derfor er det nødvendigt at lære hinanden at kende. Så ideen med at invitere hende i biografen er fin. Go ahead og held og lykke.

Venlig hilsen Asbjørn