Svært ved at få forhuden op igen - hvad gør jeg?
Hej derude! Jeg er en dreng på 18 år, som snart skal til at have sex for første gang "MEN" - Jeg føler meget slet ikke parat angående min penis...
Jeg synes selv, at min penis er ganske normal (20 cm i stiv tilstand), og jeg kan godt trække min forhud tilbage uden de helt store problemer, men når jeg så får den tilbage, har jeg svært ved at få den på plads igen/op igen. Der er masser af forhud, men det er ligesom, at penishovedet er for stort. Og jeg kan slet ikke onanere, når jeg har trukket forhuden helt over penishovedet. Hvad skal jeg gøre? Min første gang er lige på trapperne. Hjææælp!
Med venlig hilsen,
Ukendt bruger

SVAR:
Til "Ukendt Bruger"
Jeg kan godt forstå, at du er nervøs, fordi du tror, at du snart skal i seng med en pige.
Fysisk parat til sex?
Mht. din penis, så er det ikke noget, som jeg kan hjælpe med pr mail. Hvis din forhud er for stram, kan din læge gøre 2 ting, alt efter hvor stram forhuden er: Hvis det ikke er slemt, kan nogen have gavn af noget speciel creme, mens andre skal have et lille snit, så forhuden ikke er så stram. Det skal lægen se på med sine egne øjne og ikke bare pr mail.
Sex meget andet end det fysiske
Det er meget vigtigt, at du overvejer, om du nu også er helt klar. Du skriver om dig selv, at du er en dreng og det kan jo godt være, at det er for tidligt at begynde på dette? Jeg vil gerne udfordre dig til at overveje: Er det nu, at du skal starte med at have sex? Du siger, at du ikke føler dig klar og det er ikke sikkert. Mange unge oplever et pres fra kammerater mm mht at begynde at gå i seng med piger, selvom det er for tidligt, og det skal du ikke bukke under for.
Læs mere om sex her:
Sex og følelser
Pas godt på dit sexliv
Værd at vente på
Personligt fra mig til dig
Du spøger mig, og så vil jeg svare dig ud fra min bedste overbevisning: Jeg tror, at Gud har skabt dig, som du er og elsker dig. Han er din Himmelske Far og Han ønsker ikke, at du starter noget sexuelt forhold, før du har fundet den, som du skal bruge resten af dit liv med og er blevet gift med hende. Sådan er det, selvom mange ikke tror, at det er sådan. Det kan du læse mere om her: Sex i Bibelen - på den gode måde
Venlig hilsen Roland
Roland Knudsen
Skrevet af:
Roland Knudsen
Læge
adamogeva.dk