Smerter ved brug af p-plaster

Vis spørgsmål

Hej.

Jeg har i et par år brugt p-plaster. Jeg bruger det kun, hvis jeg skal udskyde min menstruation, ellers bruger jeg det ikke. Jeg er ikke på p-piller eller andet prævention og bruger ikke p-plaster som prævention.

Men så for første gang er jeg begyndt at få ondt i underlivet, når jeg har p-plasteret på. Jeg plejer ikke at have ondt, når jeg bruger det.

Er det farligt??

Hilsen M, 22 år

SVAR:

Hej M

Nej, det lyder overhovedet ikke farligt. Jeg mener ikke, at det betyder noget.

Hvis det bliver ved, må du finde en anden måde at udskyde menstruationen på. Man kan også gøre det på andre måder, men det må du tale med din læge om, så han/hun kan finde den løsning, der passer bedst.

Roland