Smerte og kvalme ved onani - skal jeg være bekymret?

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva.

Jeg er en dreng på 17 år, der her for nogle dage siden pludselig fik ondt i pungen, samt trang til opkast efter onani. Jeg endte dog ikke med at kaste op, men bed smerten i mig. 30 minutter efter jeg først mærkede smerten, forsvandt den igen. Jeg fik det bedre, men testiklerne var endnu lidt hævet, jeg har hverken oplevet blod eller noget i min afføring. Jeg tisser stadig normalt, og min udløsning ser også ud til at være helt normal. Er det noget, jeg bør være bekymret for?

Avw, 17 år

SVAR:

Hej "Avw"

Dette lyder ikke særligt godt! Det kan være meget alvorligt at have så ondt i pungen. Det skyldes ofte, at testiklen er blevet snoet lidt omkring sig selv og dermed afklemmer for blodforsyningen.

Hvis smerten gik væk igen, er blodforsyningen kommet tilbage, men hvis du oplever det igen, skal du til læge MED DET SAMME, hvis smerten ikke går væk efter få minutter.

Roland