Smerte og hævelse i pungen efter udløsning - skal jeg være bekymret?

Vis spørgsmål

Jeg håber virkelig, jeg får et svar på det her spørgsmål! Har søgt overalt på nettet uden svar og spurgt flere forskellige hjemmesider.

Mit problem er, at efter jeg har haft onani og får udløsning, begynder det at gøre ondt nede i min pung. Det gør ikke ondt nogen steder på mine testikler, men alt uden om dem begynder at gøre ondt, hvis jeg fx: Hopper, bevæger min pung eller rør ved det dernede.

Det begynder osse at hæve dernede, men mest ovre i venstre side. Det begynder at hæve ved det, jeg tror, man kalder for sædleder.

Har læst en masse og er kommet frem til, at det er årebrok, jeg har i hvert fald i venstre side. Det ovre i min højre side, har jeg sjovt nok først lige lagt mærke til nu.

Jeg er ret sikker på, at smerterne jeg har foregår i min bitestikel eller sædleder.

Smerterne kan vare fra når jeg er færdig med onani til næste dag eller 2-3 timer afhængigt af, hvor stille jeg sidder. Hvis jeg fx sidder helt stille, kan jeg intet mærke, men som sagt kommer det igen efter onani :-(

Har virkelig brug for et svar, har gået med det i snart 3 måneder og er ved at blive rigtig bange, please svar mig :(

Den bekymrede, 14 år

SVAR:

Hej Bekymrede

Ud fra det, du skriver, er jeg ikke bekymret for dig.

Det er ikke usædvanligt at have ondt i bitestiklen efter udløsning. Der er ingen grund til bekymring, hvis smerten går i sig selv.

Du kan læse mere om kønsorganerne i disse artikler:

Penis, forhud og testikler

Drengens kønsorganer

Mvh Boje