Skal jeg satse på ham, jeg har mødt via Tinder?

Vis spørgsmål

Hej

Jeg var søndag sammen med en fyr, jeg har mødt via tinder. Han er utrolig sød og charmerende, og det er jeg nok faldet for.

Han virker ikke som en “fuckboi”, men hvad jeg ved af, plejer de fleste drenge på tinder at være de såkaldte fuckbois. Jeg er pissebange for, at han er det, og at jeg så falder for ham. For er virkelig begyndt at synes ekstra godt om ham. Jeg er to gange gået i tinderfælden og er blevet røvrendt godt og grundigt. Hvilket ikke er særlig fedt.

Så er der mit andet problem. Havde en veninde for to år siden, som jeg var sammen med hele tiden. Det er hendes ekskæreste.

Står virkelig i et stort dilemma. Hvad skal jeg gøre? Satse på ham?

I, 18 år

SVAR:

Kære I

Dårlige erfaringer

Du skriver, at du allerede har haft flere dårlige erfaringer med at finde en kæreste på Tinder. Du kan selvfølgelig håbe på, at du nu har fundet “undtagelsen”, men det er nok ofte sådan, at Tinder mere bliver brugt til kortvarig behovsopfyldelse – uanset om det er sex eller “bare” behovet for en kæreste her og nu – end til udgangspunkt for nærhed, dybere kendskab, forelskelse og kærlighed.

Din drømmekæreste

Det er nemt for de fleste at være søde og charmerende i kortere tidsrum, men hvordan er han, når han bliver vred eller irriteret? Har I nogle fælles interesser?

Prøv at spørge dig selv, hvorfor du gerne vil have en kæreste her og nu, og hvilket forhold du drømmer om at have til en kæreste. Er det én, du gerne vil kunne dele en masse med? En, som ønsker at lære dig dybere at kende? Som også kan lide dig, når du er træt og trist? Én, du gerne vil bo sammen med? Have børn med?

Din veninde

I den sammenhæng er det måske ikke så vigtigt, at han har været kæreste med din (tidligere?) veninde, men det kan måske give dig et vink om, hvad han vil med dig. Hvis det på den anden side er en pige, du gerne vil bevare et godt forhold til, og hun har det svært med, at du er sammen med hendes eks – så skal du overveje, hvad der er vigtigst for dig her og nu og på længere sigt. I din alder er gode veninder ofte vigtigere end kærester.

Flyt fokus

Jeg ved ikke, hvad du ellers laver, men som 18-årig er det rigtig godt, hvis du i højere grad fokuserer på uddannelse og gode fritidsinteresser. Her er det også muligt at møde fyre, som du kan lære at kende og blive ven med, inden du engagerer dig dybere – og som du måske har mere til fælles med.

Jeg vil opfordre dig til at læse vores artikler Slå koldt vand i blodet og Et trin ad gangen er det mest sikre.

Mange hilsner
Inge