Skal jeg droppe hende eller holde kontakt?
Hej.
Jeg skriver vedrørende en pige, som jeg mødte på en ferie i Bulgarien. Hun er 21 år og har et barn. Vi har været sammen efterfølgende hjemme i Danmark; jeg har mødt hendes datter, og vi har haft sex og sovet sammen. Hun har endda vist videoer af mig til sin mor og far.
Her for en uge siden var hun slet ikke sikker på, om hun ville noget med mig, da hun ikke var helt over sin eksflirt og var meget forvirret. Hun er også bange for, vi ikke kan ses nok, da hun siger, hun er meget tryghedsnarkoman, når hun er sammen med en, og hun synes lidt, det er et problem, vi bor nogle minutter fra hinanden. Hun har mest tid i weekenderne til at ses, men da jeg er DJ og spiller i weekenderne, er hun bange for, vi ikke kan ses nok. Hun siger, jeg er fantastisk, og hun virkelig ikke vil miste kontakten med mig.
For tre dage siden sagde hun, at hun virkelig gerne vil forblive venner, da hun ikke vil miste mig, og at vi aldrig ved, om tingene ændrer sig, og vi finder sammen længere frem. Det eneste jeg tænker over, er om hun bruger mig som en backup.
Jeg har holdt mig meget tilbage i forhold til at kontakte hende osv. Jeg snapper ikke til hende overhovedet. Hun sender som regel 4-5 snaps om dagen, som er "Rundesnaps", og jeg er forvirret, om det er fordi, hun gerne vil have kontakt til mig. Men jeg svarer ikke på dem, da de også er på “My story”. Nogle gange er jeg lidt interesseret i at vide, om hun svarer mig, hvis jeg gør det. Hvis jeg sender noget random til hende, svarer hun altid og spørger meget ind til mig.
Jeg er virkelig forvirret over, om jeg skal lade hende ligge, eller hvad jeg skal gøre, da jeg synes, hun er helt fantastisk ...
Håber du kan hjæpe.
Mvh A.

SVAR:
Hej A
Først vil jeg sige, det er et meget svært spørgsmål, du kommer med. Svære spørgsmål kan desværre ikke besvares med nemme svar. Det betyder også, at jeg kun kan dele mine tanker med dig, men beslutningen må du selv træffe. Der er ikke nogle løsninger, som er perfekte, men heller ikke nogen, som er forkerte.
Hvordan har DU det?
Det vigtigste for dig er at finde ud af, hvordan du selv har det. Hvis du kunne bestemme alting, hvad ville du så gøre? Hvilket forhold vil du have med hende? I har tidligere haft et seksuelt og romantisk forhold. Er det sådan et forhold, du gerne vil have igen? Det er vigtigt, du tænker dig rigtig godt om og virkelig mærker efter, hvad dine egne drømme og mål er. Kun på den måde kan du også give hende nogle svar, som du også selv kan leve med og være glad for – også på langt sigt.
Hvis det er et romantisk forhold, du vil have til hende, skal du huske, at hun er mor. Du kan altså ikke få et nært forhold til hende uden også et få et nært forhold til hendes datter. Er du klar til det? Er du klar til også at være en figur i datterens liv? Det betyder ikke, at du skal være far for datteren, men hvis du og moren vil have et forhold i fremtiden, vil du også blive en person, som datteren knytter sig til. Og det er vigtigt, at du mærker efter, hvordan du har det med det.
Jeg kan godt forstå, du er bange for at være backup for hende. Derfor er det også noget, som det er meget vigtigt, du taler med hende om. Hvad hun tænker, og hvordan hun ser jeres fremtid. At du konfronterer hende med din frygt for at være backup. Og så må du lytte til, hvad hun faktisk fortæller dig. Derefter skal du tage stilling til, om du vil være hendes backup, og om hun skal være din? Det lyder ikke på dig, som om det er noget, du har lyst til. Så er det endnu vigtigere, at du lytter til hende. For hvis hun ikke vil det samme som dig, er det måske bedre at slutte kontakten til hende frem for at du risikerer, du får følelser i klemme og bliver såret på sigt.
Vil du være hendes ven?
Det kan også være værd for dig at tænke over, om du kunne have lyst til bare at blive hendes ven. At holde kontakt i det omfang, du selv vil. At snappe med hende og også snappe tilbage på hendes snaps. At I deler liv med hinanden som venner. Du skal bare være meget forsigtig, hvis du vælger denne løsning. Du skal hele tiden mærke efter, hvor dine følelser er. Og det kunne måske være en god idé at aftale med hende, at du til hver en tid kan sige fra igen, hvis du får følelser for hende. Så hun også forstår, at du gør dit bedste for at være en god ven, men at det ikke er sikkert, du kan være det.
Jeg håber, du kan bruge mine råd, og at du finder en løsning. Det vigtigste er som sagt, at du får en relation til hende, som du selv har det godt med. Et forhold eller et venskab kan kun fungere, hvis I begge nyder relationen og begge har det godt med den måde, I har kontakt på.
Venlig hilsen
Isabella
Isabella Arendt
Skrevet af:
Isabella Arendt
Blogger og politiker
adamogeva.dk
adamogeva.dk bruger cookies. Læs mere OK