Ser min tissekone normal ud?

Vis spørgsmål

Hej

Jeg er en pige på 14 år. Hver gang jeg går i bad, kigger jeg mig altid i spejlet, og så kigger jeg ned på min tissekone og ser, at det, man tisser med, og klitoris buler ud. Så man kan se det hele, og det buler også lidt ud ved skedeåbningen, men det gør ikke ondt eller noget, men føler bare, at jeg er forkert, og at det her er helt unormalt.

Er det normalt?

Hilsen den 14-årige pige.

SVAR:

Hej "den 14-årige"

Tak for dit spørgsmål til AdamogEva.dk.
Det er rigtig fint, at du får sat ord på det, du spekulerer på.

Godt at undersøge sig selv

Det er rigtig godt, at du er god til at kigge på dig selv og finde ud af, hvordan din krop ser ud og fungerer. Det er vigtigt, at man som ung er vant til at undersøge sig selv og lære sig selv bedre at kende også rent fysisk. Det betyder, at man bliver mere fortrolig med sig selv, lærer sin krop at kende og ved, hvordan den reagerer i alle mulige situationer.

Vi ser alle forskellige ud

Alle pigers tissekoner ser forskellige ud, og der er ingen "regler" for, hvordan den ser "rigtig" ud. Det vigtige er, at den fungerer, som den skal, og det lyder det til, at din gør. Det lyder altså til, at du har en helt normal tissekone. Håber at mit svar giver mening for dig, og at du kan bruge det.

Kh. Marianne