Seksuelle perversioner – kan man ændre på det?
Hej. Jeg er en god katolsk pige - på en måde. Jeg har altid været fascineret af blod og kroppen parteret... Men som jeg er blevet mere seksuelt bevidst, er det gået hen og blevet en uønsket fili... eller ikke blot en, men adskillige, som jeg bare gerne vil af med, da tanken om, at jeg bliver tændt af en andens afdøde barn smerter mig. Mine lyster er en forbandelse, for det første kan jeg ikke udleve dem, både pga. lov og skyldfølelse.
Kan man ændre på det? Jeg prøvede engang at fysisk afstraffe mig selv, hver gang jeg fik en syndig tanke, men da fandt jeg så blot ud af, at jeg er ekstrem masochist, så det kunne ikke bruges. Så prøvede jeg at læse i Bibelen hver gang, men jeg har jo ikke altid Bibelen med mig. Jeg prøver at bede mig fra det, men det holder det blot tilbage, og jeg har desværre ikke tid til, at hele mit liv skal bestå af bøn!
Engang fik jeg et råd om, at man kunne påvirke sin seksualitet ved at onanere til det, man gerne vil ændre det til - men det tænder mig ikke. Jeg tænder efterhånden kun på folk, som HAR haft en puls, hvis det ikke er i en seksuel situation - som jeg for øvrigt heller ikke får noget ud af, med mindre jeg bliver slået, kvalt, skåret, pint, ydmyget, domineret, bundet osv. Jeg føler ikke, at jeg kan tale ærligt om mine seksuelle lyster til venner og kærester, fordi enten tror de, at jeg joker, eller også synes de, at jeg er fuldstændigt psykopatisk.
Er der ikke en måde, at jeg kan standse denne hastige udvikling? Måske endda sætte den lidt tilbage, så jeg ikke behøver føle mig som en seksuel freak. Og derudover heller ikke vil komme til at gøre noget, som jeg kommer til at fortryde ...
Og det føles forkert at bede til Gud om den slags. Er det det?
Undskyld, at jeg er så fuld af spørgsmål, men jeg er bange for mig selv. Hvis jeg nogensinde mødte en, som var ligeså pervers som mig, så ville jeg flygte!
Alle de bedste ønsker herfra, sætter pris på jeres arbejde, skønt med nogle ikke-fanatiske kristne, som står offentligt frem med sin tro, det betyder faktisk meget for mig, så mange tak. Og hvis I skulle komme med et svar til mig, så på forhånd tak :)
Clingy necromantic, 17 år

SVAR:
Tak for din henvendelse.
Du beskriver, hvordan du kæmper med ting i dit liv, som er en forbandelse for dig, og som forhindrer, at du kan have et åbent og berigende forhold til dine venner.
Du fortjener at få hjælp
Din situation gør, at du lider, og jeg tror, du har brug for hjælp til at leve et liv, som kan give dig mere glæde. Den hjælp kan jeg desværre ikke give dig via brevkassen, men du kan få den ved at sidde ansigt til ansigt med et andet menneske, som har specialviden om de problematikker, som du kæmper med.
Derfor vil jeg råde dig til at tale med din egen læge om din lidelse. Han/hun vil kunne guide dig videre til den rette hjælp for dig, som måske kan være en psykolog eller en sexolog.
Kan det blive anderledes?
Du spørger, om man kan ændre på det. Ja! Sammen med en kompetent samtalepartner vil du kunne ændre på dit forhold til dine grundproblematikker – de ting, som er de store smerter i dit liv. Men du skal være indstillet på, at det vil kræve hårdt arbejde i en lang periode. Det vil kræve både mod og udholdenhed af dig.
Respekt
Jeg har stor respekt for, at du har valgt at kæmpe for at ændre de ting, som plager dig, og som hindrer dig i at have det liv og de relationer, du gerne vil. Din henvendelse til os viser, at du har truffet dette valg! Hold fast i det!
Jeg vil håbe for dig, at du kommer i kontakt med dygtige mennesker, som du får tillid til, og som kan hjælpe og støtte dig på din vej til det liv, som du ønsker dig.
Din himmelske far elsker dig!
Du skriver, at det føles forkert at bede til Gud om den slags, og spørger: ”Er det det?” Nej, det er helt sikkert ikke forkert! Du er elsket af Gud og er dyrebar i hans øjne. Han er din himmelske far, og han har omsorg for dig. Han kender allerede til alt i dit liv – dine kampe, dine smerter og dine ønsker. Og han vil gerne høre dig sætte ord på det alt sammen. Sådan er det at være barn af en kærlig far!
Flemming H. Møller
Opdateret 19.10.2020