Rift på kønslæbe efter sex - er det normalt?

Vis spørgsmål

Er det meget normalt, at der kan komme en lille rift på ens kønslæbe efter sex?

Den bløder ikke, men gør ondt hvis det røres.

Mig, 18 år

SVAR:

Kære 'mig'

Tak for dit spørgsmål.

Lidt gode råd

Ja, det er faktisk meget normalt, at der kan komme en lille rift på kønslæberne i forbindelse med sex. Nogle gange kan det skyldes, at kvinden ikke var ophidset/våd nok, da hun havde samleje, og hvis du tror, det kunne være derfor, er der flere ting, du kan gøre.

  1. I kan prøve med lidt længere forspil, hvor du får tid til at blive mere ophidset og våd.
  2. I kan bruge glidecreme, hvis du virkelig gerne vil have sex, men alligevel ikke bliver våd. -

Lidt til overvejelse

Men her synes jeg, at du skal overveje, hvorfor din krop ikke bliver ophidset:

  • Er det, fordi din krop bare ikke laver særlig meget udflåd/væske?
  • Eller er det fordi, du egentlig hellere ville lave noget andet end at have sex?

Riften vil gå over af sig selv, og du behøver ikke gøre noget ved den.

Mvh. Birthe