Hvordan komme mere i kontakt med en pige, jeg har mødt på facebook?
Hej
Jeg vil gerne have hjælp til at komme i kontakt med en pige, jeg har mødt på hendes arbejde. Det er sådan, at jeg fandt hende på facebook, og så fandt jeg også ud af, hvor hun arbejder. Så har jeg været forbi hendes arbejde et par gange bare lige for at se, om kemien holder, og det synes jeg, den gjorde. Hun var på arbejde med en af hendes kollegaer. Ham kollegaen vil betjene mig, men så siger hun: "Jeg kan lige tage ham." Kan det have en betydning?
Jeg er blevet ven med hende på facebook, og jeg har lagt mærke til, at hver gang jeg lægger et nyt billede op eller skifter profilbillede, har hun gjort det samme. Kan det have betydning? Jeg vil ikke miste hende forstået på den måde, at jeg gerne vil komme sammen med hende.
Anonym, 22 år

SVAR:
Kære Anonym
Først og fremmest vil jeg sige, at det kan være meget svært at bedømme noget som helst ud fra det, du beskriver, hvilket jo også er det, der er svært for dig. Når du ikke har haft særlig meget kontakt endnu, er det meget svært at bedømme holdbarheden og kvaliteten af kontakten. Derfor har jeg også svært ved at sige, om det har nogen betydning, at hun gerne vil ekspedere dig, og at hun skifter billeder på facebook.
Du må invitere hende med til noget
Det, du bliver nødt til at gøre, er at få mere kontakt med hende, så du har et bedre grundlag at bedømme ud fra. Det kan ske ved, at du inviterer til grillaften/biograftur/koncert osv., men det må gerne være en aktivitet, hvor I er en gruppe mennesker sammen. Så bliver det mindre date-agtigt, og det giver jer stille og roligt mere tid sammen. Hvis hun takker ja til sådanne aktiviteter, kan du, når du har mere mod på det, evt. spørge hende om at være med til aktiviteter, hvor det kun er jer to sammen.
Hvis hun siger nej tak
Hvis hun derimod gentagne gange takker nej til gruppeaktiviteterne, må du beslutte med dig selv, om du tør invitere hende på date, eller om hendes nej er tegn på, at hun ikke er interesseret i at lære dig bedre at kende.
Få også inspiration ved at læse svar til andre i samme situation som dig - du kan bruge søgefunktionen eller slå op i leksikonet f. eks. under "dating" eller "kontakt".
Jeg håber, du finder ud af, om der er noget at bygge videre på for jer.
Venlig hilsen Anne Højgaard Kjær
Anne Højgaard Kjær
Skrevet af:
Anne Højgaard Kjær
Psykolog
adamogeva.dk