Ønsker en ny chance hos Gud – er det muligt?

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva. Jeg har i den sidste tid læst mange af jeres svar og har, på trods af min høje alder i forhold til de øvrige, der skriver, lyst til at lette mit hjerte med nogle ting relateret til parforhold.

Jeg er ikke opvokset i en troende familie, men har altid følt mig draget af det åndelige aspekt af livet. Da jeg fik en ven, som kom i en kirke og jeg deltog i en Gudstjeneste, blev jeg klar over, hvor rigtigt det føltes for mig. Jeg følte en frihed, glæde og kærlighed, jeg aldrig har oplevet før, er sikker på, at GUD rørte mig i hjertet. Efter den oplevelse har det hele tiden været noget, der rumsterede i mine tanke og jeg brugte også kirken, men ikke som et fast mønster i mit liv.

Jeg havde i en stor del af min ungdom ikke nogle faste kærester, følte ikke det helt store behov for det og var nok også ret tilbageholdende. Da jeg var 25, havde jeg ikke haft sex med en mand. Jeg begyndte at bruge dating for kristne og samtidig også dating for ikke kristne, da lysten til en fast kæreste blev større. Jeg fandt en sød mand, som ikke selv var kristen. Jeg begyndte at gå lidt på kompromis med mine værdier omkring at vente med sex og at finde en kristen mand. Vi havde det på mange måde godt, men tvivlen omkring, om han var den rette for mig, kom tit op i mig. Jeg valgte dog at flytte sammen med ham og kom i en form for personlig krise. Jeg havde tit dårligt samvittighed og følte jeg levede et dobbeltliv. Jeg følte mig ikke fri og havde meget frygt. Følte at jeg var kommet væk fra GUD og havde det svært, når jeg tog i kirke, med om GUD elskede mig.

Efter et halvt år, hvor mig og min kæreste boede sammen, sagde jeg, at jeg syntes, vi skulle få vores egen lejlighed og skilles som venner. Selvom jeg savner de gode ting ved ham og vores forhold, føler jeg alligevel en stor fred ved beslutningen. Jeg synes, jeg har lært meget i forholdet, om hvad der er vigtigt for mig, specielt at dele min tro med et andet menneske og have følelsen af, at GUD har velsignet forholdet.

Jeg ønsker at få en ny chance hos GUD og han igen må blive en del af mit liv og at jeg kan dele min tro med en kristen mand.

Jeg håber på noget opbakning, støtte og ord omkring den situation, at jeg gerne vil tilbage til GUDS vilje med mit liv og forslag til, hvordan jeg kan tage hul på mit nye liv.

Tak på forhånd for nogle ord fra jer, der ser på tingene fra en kristen synsvinkel.

Den søgende, 33 år

SVAR:

Kære søgende

Tak for dit spørgsmål. Jeg bliver varm om hjertet, når jeg læser det, du skriver. – Jeg synes, det er fantastisk dejligt, at du har mødt Gud og den frihed, glæde og kærlighed, du mærkede da Gud rørte dit hjerte. Det er stort og som jeg forstår det, du skriver, er det også den fred, glæde og kærlighed, du gerne vil have del i igen. Samtidig med at du ønsker at få del fællesskabet med Gud, har du et ønske om at finde en mand, som du også kan dele dette fællesskab og dit liv med. Det, synes jeg, er meget stærkt og jeg kan kun blive glad, når jeg læser, at det er det, du længes efter.

Elsker Gud mig stadig?

Du skriver, at du er i tvivl om, om Gud elsker dig, efter at du har levet på en måde, som du er klar over ikke er efter Hans vilje. Til det spørgsmål kan jeg med frimodighed og uden tvivl sige: Ja, Gud elsker dig. Det begrunder jeg med det, han selv har sagt i Bibelen. Jeg tænker f.eks. på det sted i Bibelen, hvor der står:

”For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på Ham ikke skal fortabes, men have evigt liv” Johannes kap. 3. vers 16.

Gud elsker hvert eneste menneske så højt, at han gav sin søn for os.

Guds kærlighed er ubetinget og står ved magt, uanset hvordan vi har det og hvad vi har gjort. Det er helt fantastisk og ubegribeligt. Det lyder måske banalt og lidt for enkelt. – Alligevel skal det enkle råd fra mig være at opfordre dig til at takke Gud for, at han længes efter at få lov at give dig en chance til. Tak for at du må komme tilbage til Gud og Hans vilje med dig og det liv, Han har givet dig. Bag i Salmebogen er der en bønnebog, hvor du måske kan finde en bøn, som du kan gøre til din bøn. En mulighed kunne også være at finde et kristent menneske, som kan bede sammen med dig.

Hvordan kan jeg tage hul på mit nye liv

Jeg ønsker for dig, at du må finde ind i et varmt kristent fællesskab. Her findes der højst sandsynligt mennesker, du får tillid til og du kan snakke med. Søg f.eks. en kirke hvor der er en troende præst og hvor der er mennesker, der stiller sig til rådighed for samtale og vejledning i forbindelse med tro og menneskeliv.

Ønsker en kristen mand jeg kan dele min tro med

Du skriver, at du har lært vigtige ting om parforhold, og hvor vigtigt det er at kunne dele din tro i et forhold. Det er vigtige og værdifulde ting, du har erfaret og jeg kan følge dig i, at du ønsker at finde en kristen mand, du kan dele din tro og dit liv med. Jeg kan her også kun opfordre dig til at søge et kristent fællesskab og at du søger ind i Guds vilje med dit liv. Han vil også lede dig i dit ønske om at finde en kristen mand. Kom steder hvor Guds ord bliver taget frem og forklaret og hvor kristne mennesker mødes.

Håber mit svar giver dig noget af den støtte og opbakning, som du efterlyser. Hvis mit svar giver anledning til flere spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive igen. Du er også velkommen til at skrive igen, hvis du har brug for, at vi hjælper dig med at pege på et kristent fællesskab eller en kontaktperson i det område, hvor du bor.

Må Gud velsigne og bevare dig i det liv, der ligger foran .

De bedste hilsner

Annette

Annoncer