Ømme testikler efter sædafgang - hvad kan det være?

Vis spørgsmål

Håber virkelig i vil svare på dette. Ingen andre spørgsmål svarer præcist på dette: i knap en måned eller 2 har jeg efter sædafgang haft lidt ømme testikler. Ikke efter hver gang jeg har onaneret, men næsten alle gangene trykker det i mine testikler og gør lidt ondt? Hvad kan det være? Det går væk efter ca 1 time eller noget. Jeg onanerer ca 1 gang dagligt og der kommer sæd ud.

M, 16 år

SVAR:

Hej Mathias

Det er ikke usædvanligt at have lidt ømme testikler efter sædafgang. Det er på grund af de muskelsammentrækninger i bitestikler og sædleder, som sender sæden ud igennem penis. Ved længere tids stimulation vil ømheden typisk blive mere udtalt. Måske kan du genkende det.

Som du beskriver det, lyder det ikke unormalt. Hvis det bliver værre eller der kommer andre symptomer, må du skrive igen eller tale med din læge om det.

Hilsen Lars Dysager, læge