Min pung hænger og der er ekstra hud - kan man gøre noget?

Vis spørgsmål

Hej Adam og Eva.

Jeg er 17 år, og jeg synes, min pung hænger en del, udover når jeg fryser, og det ligesom trækker sig sammen. Kan man gøre noget ved det? Når den ikke har trukket sig sammen eller op, er der også en del hud, nærmest en hudflap, mellem penis og pung.

Anonym, 17 år

SVAR:

Hej

Det lyder helt uskyldigt og ufarligt. En plastickirurg kan naturligvis nemt rette det til, men det er der en lille risiko forbundet ved, og det mener jeg slet, slet ikke er værd at løbe, ud fra hvad du skriver.

Det lyder som det, man kan kalde en "anatomisk variant" inden for det normale og helt ufarlige, som du roligt kan leve med, da det højst sandsynligt ikke giver dig problemer, og du skal vide, at din penis og dine testikler ikke er påvirket af lidt ekstra hud

Hvis du oplever smerter ved vandladning, ømhed, varme eller rødme, eller andre problemer i form af ubehag eller smerter ved rejsning eller udløsning, kan du kontakte læge, men det lyder det jo ikke til på det, du skriver.

Hav det godt!

Andreas Hoff