Min kæreste vil hellere onanere end have sex med mig
Hej.
Jeg er en pige på 20 år, som har været sammen med min kæreste i 2 år. Sagen er den, at min kæreste foretrækker at onanere frem for at have sex, da det, som han siger, er lettere for ham. Jeg kan mærke, at jeg føler mig tilsidesat. Vi har måske haft sex 3-4 gange på de 2 år, vi har været sammen, hvor det skiftende har været hans og mit initiativ. Jeg er enormt genert, men prøver at lægge op til det.
Han går ofte og gør mig liderlig, og han gør det med vilje, men der sker ikke mere end det. Hvilket gør mig enormt ked af det og frustreret over det hele.
Det skal siges, at jeg har været udsat for sexuelt overgreb for flere år siden, og at sex altid har været en form for tabu i min familie. Men jeg har åbnet mig langt mere i de seneste år. Men den her situation får mig til at føle mig vildt afmægtig.
Jeg har før sagt til ham, at det gør ondt at vide, at han nærmest onanerer frem for at have sex med mig, da det får mig til at føle mig utilstrækkelig. Det beklagede han, da det ikke var hans mening, men mere end det er der ligesom ikke sket ...
Hvad skal jeg gøre?
Mvh En frustreret kæreste

SVAR:
Hej frustrerede kæreste
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, du er genert, når du ikke ved, hvad det egentlig er han vil. Derfor vil jeg også gerne anerkende, hvor sejt gået det er af dig, at du prøver at vise ham, hvad det er du vil. At føle sig afmægtig er bestemt ikke rart, og det er derfor godt, du skriver til os. Jeg har før hørt en sige, at hvis sexlivet fungerer i et parforhold, fylder det 10%, men hvis det ikke fungerer, så fylder det 90%.
Vil han mig?
Du spørger, om din kæreste vil dig, og ud fra det du skriver, er jeg overbevist om, at han gerne vil dig. Du skriver nemlig, at han ofte gør dig liderlig med vilje, og det går jeg ud fra er fordi han gerne vil dig. Det giver rigtig god mening, at du bliver i tvivl alligevel, når der så ikke sker mere, og han hellere vil onanere.
Han vil hellere onanere end have sex
Du skriver, at han hellere vil onanere, fordi det er lettere for ham. Ud fra det du skriver, kan jeg ikke læse, hvor stor jeres seksuelle erfaring er. Sex er ikke let, og det kræver træning og øvelse at lære. Det bliver bedre, jo større erfaring man får sammen med sin partner. Hvordan jeres tidligere samliv har været, kan derfor have betydning for det, I står i nu. Måske har det gjort ondt på ham, eller der har været noget, han syntes var ubehageligt. Ud fra det du skriver, kan jeg ikke vide det men kun give mit bedste gæt.
Det kan være derfor, han hellere vil onanere end at have sex, fordi han får udløsning bedre selv end igennem samleje, simpelthen fordi I ikke kender hinanden seksuelt godt nok endnu. Det er muligt, at onani er den lette vej til udløsning lige nu, fordi han selv kan klare det, når han vil, men det er ikke den lette vej til et bedre sexliv. Sex er ikke let, og det kræver kærlighed, tid og øvelse at få et godt sexliv.
Tal sammen
Det er vigtigt, I får talt sammen om sex, om hvilke forventninger og følelser I begge har til det – både de positive og de negative. Hvilke grænser I har, hvad I tænder på, om sex altid skal ende i en udløsning, hvorfor vil han hellere onanere, men samtidig gøre dig liderlig osv.
Læs også
Når jeg ikke skriver et længere svar, er det fordi jeg synes, der i forvejen ligger nogle gode svar på spørgsmål, der minder om dit, her i brevkassen. Jeg vil råde dig til at læse det her:
Min kæreste er afhængig af onani – hvad kan jeg gøre?
Jeg vil også foreslå dig at læse Sprints svar om “gør-det-selv-sex”:
Han onanerer, selvom jeg er klar til sex – hvad skal jeg gøre?
Du kan også læse artiklen Vejen til god sex.
Jeg vil ønske jer en god rejse igennem jeres fælles liv.
Louise