Min kæreste er ikke god seksuelt - hvad gør vi?
Min kæreste er ikke god seksuelt ... i hvert fald ikke, når det kommer til mig. Han er jordens sødeste, klogeste, smukkeste menneske ud over det seksuelle. Jeg føler vi er soulmates og han er manden i mit liv. Vi har desuden været sammen i 7 år.
Men jeg er meget ked af, det ikke fungerer seksuelt og jeg føler mig efterhånden, som en ulækker ”mandlig liderbuk”, fordi JEG er den, der skal spørge om at få sex. Og jeg er kvinden!
Jeg har altid tændt på MÆND, i den forstand at de er den dominerende part. Dvs. jeg rent faktisk ikke bryder mig om ALTID at være den, der tager initiativ, den aggressive og den, der forsøger at gøre det frækt osv.
Når han endelig tager en smule initiativ forgår det således: Han kysser og kærtegner mig, og tager jeg ikke skridtet videre, bliver han ved med at gøre det samme og efter omkring en time, er han så småt ved at blive døsig og slet ikke til at snakke med. Så jeg ender bare med at ligge der og være frustreret.
Jeg ville så inderligt ønske, at han nogle gange bare ville tage mig i sine arme, råbe at han MÅ have mig NU og bare ville smide mig på et bord og tage mig hårdt!! Fortælle mig, hvor dejlig mine former er osv. Selv hans kys er dovne, jeg gør alt arbejdet!
Jeg har sagt det til ham flere gange (meget pænt) og han har så småt prøvet at være mere dominerende, men det fungerer bare heller ikke. Fordi vi har været sammen i så mange år og jeg ved, han ikke er sådan (i hvert fald med mig), kan jeg bare ikke tænde på det, da jeg føler, han "faker" det, og bare gør det for min skyld. Jeg kan ikke huske sidste gang, han fik mig til at komme, jeg må "gøre det selv" under akten og jeg HADER HADER HADER det.
Jeg har endda spurgt om analsex (hvilket var en ydmygelse uden lige) bare for at få stillet mit behov om dyrisk at blive TAGET! Fordi jeg simpelthen ikke kan se ham, som en MAND med lyster mere.. Og det er stadig pinligt territorium for os begge.
Det går udover mit selvværd MEGET, og jeg er begyndt at hade den måde, han kommer til at se mig på, fordi jeg beder om sex - og klam sex.. jeg vil jo gerne vil være hans bly viol, som han som mand har BEHOV for at tage engang imellem..
No questions asked..
Jeg er bare så ked af hele situationen og hver gang jeg siger det til ham, føler jeg, det som endnu en pinliggørelse og at han mere og mere ser mig som en klam mandhaftig liderbuk og ikke en fin lille kvinde..
Og ikke fordi jeg er selvoptaget, men jeg er en flot pige. Jeg er meget slank og har alligevel barm og balder, jeg har god hygiejne og gør nærmest ALT, jeg kan komme i tanke om for at "please" ham.
Håber i tager mit spørgsmål seriøst, jeg skammer mig over at have skrevet det!
Mvh Sira, 26 år

SVAR:
Kære Sira
Selvfølgelig tager vi dit spørgsmål seriøst. Det lyder til, at I har et godt forhold udover det seksuelle. At I er rigtig gode for hinanden.
Jeres dynamik
Jeg får lyst til at stille dig lidt flere spørgsmål, som du jo så kan svare på for dig selv. Hvordan er jeres relation udenfor sengen? Har I der et ligeværdigt forhold, hvor I på skift tager initiativ, eller er han en genert mand, der har det bedst med at være den stille og tilbagetrukne mand.
Hvis han er det, så kan man sige, der måske er nogen sammenhæng mellem hans initiativ i sengen og hans personlighed i øvrigt.
Hvis du derimod oplever, han udenfor sengen sagtens kan være initiativrig og udfarende, så tænker jeg, at det handler om jeres dynamik i det seksuelle.
Du skriver som om, dette er en generel problematik for jer. Men har det altid være sådan? Hvordan var det, da I lige havde mødt hinanden?
At være aktiv
Du beskriver, at du gerne vil have en aktiv mand, der er den styrende. Samtidig virker det som om, du også har lyst til at være styrende og aktiv. Nogle mænd vil givetvis kunne blive usikre og mindre aktive, hvis de har en kæreste, der er meget sikker og aktiv.
Jeg kan læse, at du nogle gange forsøger at trække dig lidt, for så at vente på hans initiativ.
Jeg tror, det er vigtigt at forstå, at selvom du nogle gange forsøger at være mere passiv, så skal der mere til, for at han kan få lyst til at være mere aktiv.
Samtale
Jeg kan ikke helt læse, hvor meget I har talt om problemet. Jeg tror, det er vigtigt, at I får talt grundigt om, hvad jeres dynamik er et udtryk for. Hvad skal der til, for at din kæreste kan få mere lyst. Hvad er han eventuelt bange for? Hvornår har han mest lyst? Har han i virkeligheden mest lyst til, at det er dig, der er den styrende?
Læs også denne artikel: Vejen til god sex
Din kærestes livssituation
Har han overhovedet lyst? Mange par oplever, at der er en del forskel på deres lyst. Jeg kan læse på dit brev, at du føler skam over, at du i jeres forhold er den, der har mest lyst. Jeg er sikker på, at mange mænd, der læser dit brev, vil kunne skrive det samme, at de lever med en kvinde, der har meget mindre lyst end dem. I nogle parforhold er det bare omvendt. Der er det kvinden, der har mest lyst.
Hvis det er det, der er forklaringen, så tror jeg også her, det er vigtigt, at have talt igennem, hvordan I så gør, så I begge kan trives i forholdet.
Endelig er jeg interesseret i at vide, om han eventuel er utryg i jeres relation? Utryghed vil også kunne vise sig i det seksuelle. I er kærester og har været det nogle år. Hvordan taler I om fremtiden?
Jeg vil råde jer til at tale nogle af disse ting igennem. Måske har I brug for at tale om det med en sexolog eller parterapeut.
Jeg håber I finder ud af det.
Venlig Hilsen
Steen Kruse