Menstruation med 2 ugers mellemrum - hvad kan det skyldes?
Hej.? Der går 14 dage mellem min menstruation. Jeg har haft min menstruation i snart 3 år. Det vil altså sige at jeg har min menstruation to gange om måneden.
Det bløder lige meget hver gang, har ikke voldsomme smerter, men mine smerter begynder nogle gange allerede en uge før min menstruation. Hvad kan det skyldes?
Anomym, 15 år

SVAR:
Hej anonyme pige
Det lyder meget normalt alt sammen. Til trods for at du har haft din menstruationi snart 3 år nu, så er du stadig “kun” 15 år. Det betyder, at din krop stadig mangler at blive færdigmodnet. Derfor vil du både kunne have små hyppige eller store få menstruationer, uden at der er noget i vejen eller unormalt med din krop. Det er ligeledes normalt, at man begynder at kunne mærke menstruationssmerter et par dage før blødningen kommer.
Hvis du ønsker at sætte dig lidt mere ind i pubertetenog menstruation, kan du læse her:
Den første mentruation
Fra pige til kvinde
Puberteten - en ekstrem forvandling
Med venlig hilsen Birthe