Er det forkert at lade ham røre ved mig, når jeg er kristen?
Da jeg er en pige, der er kristen og i et forhold. Er det så forkert at lade, drengen røre på mig? Altså, er det forkert om han rører ved mine bryster og min tissekone?

SVAR:
Hej med dig.
Hvor er det fint, du stiller dette spørgsmål.
Kristne har samme sex-lyst som alle andre
Det at være kristen betyder ikke, at man ikke har stærke længsler efter at røre og blive rørt. Det at være kristen betyder ikke, at man har lettere ved at holde igen og vente med sex. Men det at være kristen betyder, at du opfordres til at benytte muligheden for at vente, og kun dele det allermest private med én ganske særlig person, nemlig den du bliver gift med.
Når man får en kæreste, er det oplagt at rykke tættere og tættere sammen. Man kysser mere, krammer mere og får lyst til mere. Det er også det, du skriver. Man får lyst til at røre ved hinanden på hele kroppen, men er det forkert?
I er selv med til at sætte grænserne.
Min holdning er, at det kan blive meget svært, at holde igen eller spole tilbage, hvis I først begynder at røre hinanden på de intime steder. Der er ikke en regel, der siger at berøringen er forkert, men berøringen giver lyst til endnu mere, og den seksuelle akt kan så være meget svær at udsætte flere år frem i tiden, til man er blevet gift.
Det er godt hvis man i et parforhold kan få talt godt om, hvilke værdier man har, og hvordan I så kan hjælpe hinanden med at holde fast i, hvor langt I vil gå. Ofte skiftes man til at være den, der har sværere ved at stoppe med den videre berøring. Hvis I nu kan hjælpe hinanden og støtte hinanden til at passe på det, der er så værdifuldt, så vil I være bedre rustet til at klare det.
Mere om hvor grænsen kan gå for kristne kærester:
Du kan læse rigtig mange steder her på siden omkring lige netop de tanker omkring: Hvor langt, hvor meget, hvordan kan man holde igen mv.
Du kan se mere under temaet Bibelen og sex
Læs f.eks. artiklerne:
Jo tættere, jo bedre - med omtanke
Sex i Bibelen, på den gode måde
Pas godt på dit sexliv
Og dette spørgsmål:
Hvad kalder Bibelen for sex, hvor meget skal vi vente med?
Mange hilsner fra Anja
Anja Kaas
Skrevet af:
Anja Kaas
Psyko- og familieterapeut
adamogeva.dk
adamogeva.dk bruger cookies. Læs mere OK