Kristen bøsse, der elsker spanking - konflikter med min tro - hvad gør jeg?
Hej adamogeva, Jeg er meget kristen, men også lige sprunget ud som homoseksuel. Udover det elsker jeg spanking'. Jeg føler det er meget forkert i forhold til min tro.
G, 18 år

SVAR:
Hej G
Du rejser to spørgsmål:
Det omkring at ”springe ud” som homoseksuel og det omkring spanking.
Homoseksuel
Først synes jeg, du skal læse disse artikler om homoseksualitet:
Er jeg mærkelig?
Hvad er homoseksualitet?
Kan I hjælpe mig med min forvirring omkring min seksualitet?
Kristen Bøsse - hvad gør jeg?
Dømmer Gud mig, på grund af min homoseksualitet?
Som du kan læse i disse artikler og svar her på siden, mener vi også, at det at være homoseksuel rejser nogle problemstillinger i forhold til din kristne tro. Ikke at der er noget i vejen med din tro, fordi du oplever dig selv som homoseksuel. Men det, at Gud i sin vejledning tydeligt er imod homoseksuelt sexliv. Som du også kan læse i disse artikler, er det vigtigt i de år, hvor man udvikler sin seksualitet, at man ikke for hurtigt låser sig fast på, at ”jeg er homoseksuel”. Mange har oplevet større eller mindre impulser i retning af det homoseksuelle for så senere at opleve, at det kun var forbigående. Så jeg vil anbefale dig at overveje dit ”udspring” – måske er det ikke nødvendigt? Men under alle omstændigheder kan du finde god vejledning til det at være kristen og homoseksuel i de andre artikler.
Spanking
På den ene side må man sige, at der er stor frihed til at to, der elsker hinanden, udformer deres sexliv, så det glæder dem begge mest muligt. På den anden side fornemmer jeg, at spanking ikke rigtig kan passe ind i den model. Her er oplevelsen af lyst og tilfredsstillelse vel helt i centrum, mens det ikke rigtig duer til at udtrykke fælles kærlighed?
Der er selvfølgelig mange psykologiske forsøg på at forklare, hvorfor nogen mennesker oplever seksuel tilfredsstillelse ved at påføre andre/selv påføres smerte. Men jeg synes, at vi under alle omstændigheder er så langt væk fra billedet af sund kærlighed og et sundt selvbillede, at jeg ikke vil anbefale at praktisere det. Snarere vil jeg anbefale dig i fremtiden, at prøve at arbejde lidt med dit selvbillede (og det billede du har af en seksualpartner) og se, om du ikke kunne opleve lyst og tilfredsstillelse på en mere naturlig måde.
I dette svar Kan fantasier hjælpe mig til et bedre sexliv?, skriver en psykoterapeut: Spanking påvirker ofte kroppen på en måde, så kroppen forsvarer sig, f.eks. vil muskler og nerver i kroppen ofte spændes, når de udsættes for spanking. Det kan betyde, at kroppen kan blive mindre følsom for de dybere påvirkninger, der har sin rod i tryghed og overgivelse.
Du skriver ikke, hvorfra du er blevet inspireret til at dyrke spanking, men måske er det via porno. Men uanset det, så vil jeg opfordre dig til at læse disse svar og artikler:
Ser bøsse porno og får rejsning - er jeg så bøsse?
Porno ødelægger
Jeg er afhængig af porno
Kan I hjælpe mig fri af min pornoafhængighed?
Konflikten til troen
Du skriver, at du føler, at det er meget forkert i forhold til din kristne tro. Nu kan jeg ikke se, om det alene går på spanking eller også på det homoseksuelle. Men helt generelt kan man sige, at det er meget farligt at gå ind i ting, der er forbundet med så stærke følelser som de seksuelle, hvis man samtidig føler det i dyb konflikt med sin tro.
Det kan være ødelæggende for din tro, dit sind og din selvopfattelse. Mit bedste råd må være, at du finder ud af, om disse ting er i konflikt med din kristne tro, inden du eventuelt begiver dig ud i dem igen. Hvis du når frem til, at de virkelig er i modsætning til den tro, du har og gerne vil leve i – så må du arbejde med at leve på en alternativ måde i stedet for at følge disse lystbetonede impulser. Du er meget velkommen til at skrive til os igen.
Læs mere om Guds tanker om sex her:
Sex i Bibelen - på den gode måde
Sex i Bibelen - stærke sager
Jeg vil ønske dig Guds velsignelse i disse svære ting!
Sprint
Sprint Aagaard Korsholm
Skrevet af:
Sprint Aagaard Korsholm
Undervisningskonsulent, præst
adamogeva.dk
adamogeva.dk bruger cookies. Læs mere OK