Kollega flirter, men er han vild med mig?

Vis spørgsmål

Hej. Jeg har for noget tid siden mødt en fyr på mit arbejde. Vi har kun arbejdet sammen et par gange, men det føles som om vi klikker rigtig godt, og vi kan snakke om alting sammen.

Sidste gang vi var på arbejde sammen, flirtede han rigtig meget med mig. Han lagde armene om mig, jokede med mig og spurgte mig om mit kærlighedsliv. Sådan f.eks. hvordan min drømmefyr skulle se ud og sådan.

Han er bare så sød og skøn, og jeg tænker på ham heeeele tiden.

Vi har ikke skrevet meget sammen, og når jeg prøver, føles det som om han afslutter samtalen hurtigt. Nu stopper han snart på arbejdet, og jeg ved, at det er sidste chance for mig. Men er han overhovedet vild med mig?

Jeg kan slet ikke finde ud af det, og det gør mig forvirret og ked af det, fordi jeg ikke ved, om jeg skal kontakte ham igen og spørge, om han har lyst til at ses? Eller skal jeg tvinge mig selv til at glemme ham?

Please hjælp mig for jeg er pænt lost.

Amalie, 16 år

SVAR:

Tak for spørgsmålet Amalie.

Jeg prøver at give lidt input til dig nedenunder.

Det virker som om, du har mødt en spændende ung fyr, som du har oplevet at gå rigtig godt i spænd med. Det er en dejlig følelse, når man møder en, hvor samtalen flyder, og det ikke er svært at finde noget at tale om. Hvad angår det, at skrive tilbage til dig, er han mere afdæmpet.

Hvad vil han?

Det er svært for mig at gætte, hvorfor han ikke skriver nogle lidt længere svar tilbage til dig. Umiddelbart virker det jo ikke, som om han er genert eller at han ikke tør udfordre dig. Jeg kan, på din beskrivelse, blive lidt i tvivl om, hvor seriøst han mener det. Er han seriøs med dig eller flirter han? Du er selv kommet i tvivl, og den tvivl mener jeg, du skal lytte til.

At vælge retning

Jeg vil råde dig til at slå koldt vand i blodet og se tingene an. Du kan holde den skriftlige kontakt til ham åben og prøve at finde ud af, hvem han er. Hvis han er seriøs, vil han kommunikere med dig. Hvis han bøjer af, er det for mig at se et faresignal. Den forelskelse, du oplever stærkt nu, skal have lidt modspil af din dømmekraft. Du skal mærke efter, specielt når du oplever tvivl.

Drømmefyren

Jeg tror samtidigt, at det er vigtigt, at du gør dig tanker om, hvad din fremtidige kæreste skal være for en fisk. Hvordan skal han være indeni, for at der er hold i ham? For én ting er at indlede et forhold, noget andet er at bevare det. Den mand, som du vil tilbringe resten af dit liv med, skal have en vis standard. Hvis du ved, hvor du står, får du lettere ved at håndtere de forskellige tilbud, du måtte få fra forskellige unge fyre.

Du kan få mere at vide i denne artikel, som handler om forelskelse:
Slå koldt vand i blodet

og denne om flirt:
Flirt - den vilde jagt efter en kæreste

Du er velkommen til at skrive ind igen, hvis du føler et behov for det. Held og lykke med det!

Mvh. Morten