Kan manglende udløsning skade sædkvaliteten?

Vis spørgsmål

Hej. Jeg er en ung mand, der, ved Guds nåde, har valgt at afstå helt fra onani for at ære min Gud og min kæreste med min krop og mit syndige sind, indtil vi bliver gift. Kan mangel på udløsning, i hvad der måske bliver op til 2-3 år, beskadige min sædkvalitet?

SVAR:

Hej

Det vil aldrig kunne skade din sædkvalitet. Det er der ingen tvivl om. Gud har lavet os, så det ikke skader på nogen måde. Hvor er det flot, at du tager det så seriøst, men som du nok allerede ved, så vil det sikkert blive en kamp. Må Gud velsigne dig (og din kæreste) i denne beslutning.

Roland